Plats kvar vid tårna - sämre kontroll?
Jag måste skaffa nya pjäxor för mina gamla håller på att falla i bitar. Problemet är att jag både har väldigt hög hålfot och bred framfot, så att hitta pjäxor som passar är inte lätt... De jag hittat måste jag gå upp i storlek något jämfört med vad jag vanligen har i skor för att överhuvudtaget få i foten (dvs höjden på hålfoten begränsar). Det betyder att pjäxan är lite för lång (?), eller i alla fall längre än mina gamla pjäxor som sitter som gjutna och där tån nästan går hela vägen fram.
Är detta ett problem? Dvs får man sämre kontroll om man har pjäxor med lite mer rum framme vid tån när man åker telisar?
En försäljare försökte få det till en fördel: det blir varmare med mer rum och tårna blir inte så vikta... Jag undrade om han nånsin hade åkt telisar och det svarade han ärligt nej på.
Är detta ett problem? Dvs får man sämre kontroll om man har pjäxor med lite mer rum framme vid tån när man åker telisar?
En försäljare försökte få det till en fördel: det blir varmare med mer rum och tårna blir inte så vikta... Jag undrade om han nånsin hade åkt telisar och det svarade han ärligt nej på.