Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"

klassy

Medlem
För att inte hamna i denna tråd.
Vad bör man ta för ett par fräscha Soul 7 15/16 monterade med Dynafit Beast? Kan tänka mig att skicka med ett par fräscha G3 Alpinist också.

1500? 2000? 2500? För skidor och bindningar

JohanSundstrom

Aktiv medlem
klassy sa:
Vad bör man ta för ett par fräscha Soul 7 15/16 monterade med Dynafit Beast? Kan tänka mig att skicka med ett par fräscha G3 Alpinist också.

2500 ink bindningar och stighudar hade jag tyckt var ett riktigt bra pris iaf!

klassy

Medlem
JohanSundstrom sa:
klassy sa:

2800 också? För att det ska va värt att sälja hudarna så blir det nog runt det inkl hudarna

JohanSundstrom

Aktiv medlem
klassy sa:
JohanSundstrom sa:
klassy sa:

2800 också? För att det ska va värt att sälja hudarna så blir det nog runt det inkl hudarna
Ja det tycker jag absolut!

Tottek

Aktiv medlem
klassy sa:

3500 med hudar skulle jag nog säga :)

GabrielJsson

Ny medlem
En till fråga för att inte hamna i den här tråden sen. Har ett par använda Salomon QST 106 17/18 med Marker Kingpin 13 på som jag vill sälja. Skulle också slänga med ett par Kohla stighudar i paketet.

Vad är rimligt att begära för ett sådant paket tycker ni?

Tottek

Aktiv medlem
GabrielJsson sa:
En till fråga för att inte hamna i den här tråden sen. Har ett par använda Salomon QST 106 17/18 med Marker Kingpin 13 på som jag vill sälja. Skulle också slänga med ett par Kohla stighudar i paketet.

Vad är rimligt att begära för ett sådant paket tycker ni?
5-6 000 typ?

yuweel

Ny medlem
Vad tycker ni är ett rimligt pris för ett par bent chetler i vad som får anses som bra skick enligt mig. Årsmodell 2016 med ett par marker griffon från samma år.

Joanna12

Ny medlem
Hej,
Har en fråga om ett par begagnade head i rally. De är ett par från 2016. Varit uthyrningslagg i tänndalen. De vill ha 1800kr för dem... är det ett bra pris? Årets går ju loss på mallen 5000-8000kr beroende på var man köper dem. Belaget ser fint ut, en mindre repa, ej så djup.

Tacksam för tips och råd.
Mvh joanna

zingo11

Aktiv medlem
Är det ? som du har provkört? Om du har gjort det och är nöjd gå vidare med köp.
Slutet på säsongen hade jag nog försökt prutat mer(1500 spänn), fråga snällt vad dom kan släppa dom för . Har ebay som referens när det gäller begagnade ?.

Joanna12

Ny medlem
Yez, har provåkt dem och gillar dem skarpt. Tänkte kolla med dem om jag kan få en slipning av stålkanter och vallning på köpet...
Tack för tips!

MVH Joanna

cEkholm

Ny medlem
Vad kan man ta för den här brädan? Använt den vid 3 tillfällen sammanlagt 6 åkdagar. Nypris va 3500 för brädan och 2600 för bindningarna vill jag minnas jag hade varit väldigt nöjd med 2000kr vad tycker ni är det för mycket?

Tottek

Aktiv medlem

jaksu

Medlem
Vad tycker ni att man ska ta för ett par Line Mordecai (2015-2016) med Marker Kingpins? Sparsamt använda så som jag vet.

farsan56

Medlem
Haha... den var riktigt bra. Är det Antikrundan eller?
Sån pjäxa hade jag för ett gäng år sen, dom var omoderna redan då. Bra om man vill träna benen, inga lättviktare direkt.
Köpte mina för 400:- när jag ville testa och tura. Ett år senare gav jag bort dom till en kille på parkeringen i Björnrike.
Priset är nog satt med tanke på lite prutmån, sådär en 90%
Dagens garv i alla fall😁

skalt

Medlem

På tysken kan man köpa precis samma skidor med STH 16-bindning för 448€. Men varför köpa nytt när man kan få något som behöver fullservas!

Tycker den här typen av annonser är mer regel än undantag på köp och sälj dessvärre. Hur många beggade skidor säljs här egentligen, med tanke på att 95% lägger ut för priser som är minst dubbla mot vad det borde vara?

farsan56

Medlem
Det var väl att hårddra det hela lite, men visst finns det många som inte har koll på begpriser när dom annonserar.
Jag kan inte komma ihåg hur många par jag köpt här på k/s. När barnen bodde hemma gick det åt ett gäng skidor.
Det gäller att hitta dom bra annonserna, några köp jag kommer ihåg:
Völkl RTM 84 V-Werks nyslipade 3000:-
Extrem Project 100 Carbon stenslipade 1800:-
Soul Skis topptur nya i plast 2000:-
Extrem Big Pen helt ok 500:- Dom är långtifrån ok numer då dom körs som försäsongs-rockskis.
Jag gillar att köpa beg. då kan man byta lite oftare. Om man inte har fet plånbok förstås, och det har man ju inte.

Senast ändrad:

skalt

Medlem
Ja, det kanske var att hårddra det lite. Men jag gissar ändå på att många väljer att lägga ut sina skidor här istället för på blocket för att på freeride "förstår folk vad ett par skidor är värda", utan att ha insikten att just därför kommer skidorna de lägger ut aldrig bli sålda eftersom de lägger ut med för högt pris.

Personligen överväger jag inte ens begagnat för att prissättningen är så skev. Lika bra att köpa nytt från Tyskland för samma pris.

Tomas_Palson

Ny medlem
Hej! Har ni förslag på hur mycket man kan dryga ut vinterns reskassa med ett par Line Supernatural 108 186 cm 2016 utan bindning (suttit ett par sth2 16) i hyggligt skick? Är det ens någon vits?

eriC1

Medlem
Hej! Har ni förslag på hur mycket man kan dryga ut vinterns reskassa med ett par Line Supernatural 108 186 cm 2016 utan bindning (suttit ett par sth2 16) i hyggligt skick? Är det ens någon vits?
Svårt att säga. Hade dem varit helt nya så kanske halva nypriset hade varit vad man kan få för dem (detta beror ju helt klart på typ av skida och vad listpriser är kontra webshoppars utförsäljningar). Nypris på dina Supernatural var ju runt 5k, så hade dem varit inplastade och nya så kanske 2500-3000. Nu är dem 3 år gamla och åkta på, samt har borrade hål. En tusenlapp kanske?

Senaste inläggen

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp