Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"

Det vimlar ju av personer på Köp & Sälj som tar i så de kräks. Jag fascineras tex över

Kanske folk vill köpa helt sprillans nya (Fast fjolårsmodell) för samma pris i någon svensk butik eller billigare om man vill beställa från "utlandet"?

Corin

Aktiv medlem
Det vimlar ju av personer på Köp & Sälj som tar i så de kräks. Jag fascineras tex över

Kanske folk vill köpa helt sprillans nya (Fast fjolårsmodell) för samma pris i någon svensk butik eller billigare om man vill beställa från "utlandet"?
Nu verkar det vara lite uppdatering till 2021 så det är ju ändå nåt nytt. Och prutmån lär ju finnas. Men nog kan det vara lite styvt för de flesta.

Det är en helt annan diskussion, men ett problem som vi har i skidbranschen är att det inte går att betala hyra eller köpa mat för "exponering" eller gratis prylar. Ganska ofta kan "gratis" grejor vara en inofficiell del av betalningen för något slags jobb man gjort. Soft att få prylar men det hjälper inte direkt för att kunna betala räkningar och pensionsspara.

Ivo

Aktiv medlem
Hittade detta paket på SB med deras dyraste stighudar.
https://www.sport-bittl.com/en/freeski-skitouring-set/?part=16&action=asp&pid=4-72-163114
De där skidorna kostar 198euro på Sport-Bittl och Shift med 120cm skistopper fladdrade förbi i mitt flöde för 2600kr för någon vecka sedan. lycka till med att sälja paketet för 8000kr ;)

Eskas

Medlem
De där skidorna kostar 198euro på Sport-Bittl och Shift med 120cm skistopper fladdrade förbi i mitt flöde för 2600kr för någon vecka sedan. lycka till med att sälja paketet för 8000kr ;)
Får man fråga vart du hittade en Shift för 2600:-? Jag är intresserad av att slå till i så fall.

Vattendroppe

Moderator
Forumvärd

Nån som har lust att maila och undra lite över priset - nytt från SC kostar runt 8K svenska, då ink frakt, tillskärning av hudar och bindningsmontering efter egen storlek :P

fredw

Aktiv medlem
Jag tyckte att den här bilden blev lite kul. :sneaky: 😅Visa bilaga 4047
Han har kanske köpt på sig ett dussin BMT122 från Bittl och kränger dem här med hänvisning till ett ursprungspris som ingen betalat, litet som med Faction vid deras ”konkurs” häromåret

Edit: annonsen bumpad av annonsören igår med samma pris...

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp