Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"

Synd att de var lite korta. Annars hade det varit juste med ett par skidor med ett av sveriges coolaste varumärken på:
(rimligt pris så fel tråd egentligen)

Varför ska jag gå ner till Stadium och köpa ett par nya Chimi goggles för 999-1099:- när jag kan köpa ett par begagnade med repa här på k/s för 1100:-
Jag bara undrar 🥺
Det roliga är att samma säljare har ett andra par, helt utan repor för 100 kr mindre. Logiken är ehhhh hmmm :rolleyes:

bara för att priset var så lågt ställt att jag var påväg att köpa ett till par bara för att göra en bra affär: :D

Hoppas någon slår till på en gång. Jag blir på bra humör när det visar sig att det finns folk som är allt annat än giriga.
#brasöndag #snö

bara för att priset var så lågt ställt att jag var påväg att köpa ett till par bara för att göra en bra affär: :D

Hoppas någon slår till på en gång. Jag blir på bra humör när det visar sig att det finns folk som är allt annat än giriga.
#brasöndag #snö
Jo tack, det gick rätt snabbt att bli av med dem. Ska köpa en pava rödtjut för pengarna.

Kanske lite väl dyrt för en fyra år gammal pjäxmodell som dessutom har utdaterad teknologi i form av WTR-sula? WTR funkar visserligen i Shift men inte mycket annat idag när i princip alla bindningar är GripWalk. Tycker också pjäxorna ser ut att ha mer slitage än fem gångers användning.
Lägg där till att pjäxan går att hitta ny i samma storlek för 3495 kr.

Kanske lite väl dyrt för en fyra år gammal pjäxmodell som dessutom har utdaterad teknologi i form av WTR-sula? WTR funkar visserligen i Shift men inte mycket annat idag när i princip alla bindningar är GripWalk. Tycker också pjäxorna ser ut att ha mer slitage än fem gångers användning.
Lägg där till att pjäxan går att hitta ny i samma storlek för 3495 kr.
Otroligt lätta är de i alla fall. 1,4kg/paret, bara det kan höja priset ett snäpp.☝️🧐🤔

Varför inte ett begagnat skidställ med 600kr rabatt mot nypris?

1000007447.jpg
1000007447.jpg

"vill helst ej skiljas från dem"

Bra anledning att lägga ut dom på annons! :ROFLMAO:

Och trots att han fortfarande inte vill skiljas ifrån skidorna så lägger han ut en till annons: https://www.freeride.se/annonser/fynd-helt-oanvanda-sandstroms-strimlein-stalkant.180582/
:poop::ROFLMAO::poop::ROFLMAO::poop:🥳

500kr för en gammal hjälm. Är det verkligen värt att chansa?

Jag skulle inte köpa en begagnad hjälm överhuvudtaget. Ingen vet hur den håller eller vad den varit med om, även om den ser ok ut.

Inte helt logiskt kanske - min egen hjälm har slagit i backen några gånger utan att jag bytt ut den. Men nånstans går gränsen.

Jag skulle inte köpa en begagnad hjälm överhuvudtaget. Ingen vet hur den håller eller vad den varit med om, även om den ser ok ut.

Inte helt logiskt kanske - min egen hjälm har slagit i backen några gånger utan att jag bytt ut den. Men nånstans går gränsen.
Du vet ju ändå hur din egen hjälm har behandlats, så trots att det inte är "optimalt" att den gått i backen så kan du göra den riskbedömningen. Annorlunda på en begagnad hjälm vars historia är helt okänd

Senast ändrad:
Bra att de är oanvända, men utan garanti etc och det angivna cirkapriset är högre än på Atomics egen hemsida. Borde gå att pruta en aning...

Den som är till salu är inte den du länkar till på Atomics hemsida. Det är AFS-modellen som säljs. Det syns tex på att plösen är fäst med kardborre och lätt utbytbar.
Dvs den här:

Litet otur, finns nya på rea i just den storleken för några hundralappar mer... och vad gör man med en redan formgjuten sula? Går en sådan att gjuta om?

Litet otur, finns nya på rea i just den storleken för några hundralappar mer... och vad gör man med en redan formgjuten sula? Går en sådan att gjuta om?

Nej säger de som säljer dom.
Vi köpte ett par Maestrale beg i bra skick till tanten för 1500:-
I låg en gjuten sula från Ag som såg helt ny ut.
Den passade såklart inte henne, så vi hade inget att förlora.
In med dom i ugnen 8-9 min sen fick hon stå ett tag i pjuxen.
När vi kollade dom var de perfekt formade till henne.
Blev en bra affär det där 😃

Senast ändrad:
Nej säger de som säljer dom.
Vi köpte ett par Meastrale beg i bra skick till tanten för 1500:-
I låg en gjuten sula från Ag som såg helt ny ut.
Den passade såklart inte henne, så vi hade inget att förlora.
In med dom i ugnen 8-9 min sen fick hon stå ett tag i pjuxen.
När vi kollade dom var de perfekt formade till henne.
Blev en bra affär det där 😃
Åh! Kommer du ihåg ungefärlig temperatur? Har nog också en gammal sula liggandes från ett par begagnade pjäxor.

Vilket program? Pizza? Grill? Varmluftsfläkten på eller av? Var sticker man in termometern?
Är väl så att ugnar under uppvärning går på full effekt till termostaten slår ifrån. Dvs mycket hög strålningsvärme inledningsvis som kan ställa till det.

Vid värmning av sulor/pjäxor i eget experimentsyfte så värm upp ugnen och låt den stå på önskad temp ett tag så den blir genomvarm. Stäng av ugnen och in med sula/pjäxa. 90 grader vetefan, räcker nog med 70. Kolla först vilken typ av plast det är och googla vad den ska tåla.

Det är idiotsäkert att värma sulor lagom mycket för att formas då de blir väldigt mjuka vilket gör att det syns tydligt när de är lagom mycket värmda. När de tappat formen och lägger sig platt i ugnen så är de redo för omformning.
Tom ännu enklare att använda värmepistol än ugn.

När de tappat formen och lägger sig platt i ugnen så är de redo för omformning.
Vad använder du för material/metod för att få till formen mot foten? I butiken står man ju på två gel-kuddar. Men fungerar det bra med vilket mjukt material som helst, och något du speciellt rekommenderar.

Det är idiotsäkert att värma sulor lagom mycket för att formas då de blir väldigt mjuka vilket gör att det syns tydligt när de är lagom mycket värmda. När de tappat formen och lägger sig platt i ugnen så är de redo för omformning.
Även innerskor funkar skitbra hemma i ugnen. Intuition, som väl inte behöver närmare presentation, t o m förordar att man gör det själv hemma i ugnen. I med sula o innersko i ugnen o sen ner i pjäxan, klart.

Vad använder du för material/metod för att få till formen mot foten? I butiken står man ju på två gel-kuddar. Men fungerar det bra med vilket mjukt material som helst, och något du speciellt rekommenderar.
Jag lägger tillbaka dom i pjäxorna, kliver i och stänger. Sen står jag i tio minuter.
Då formas dom i den vinkeln som man står i pjäxorna.

Olika skolor men jag har aldrig värmt en sula så mycket att den ”flyter” ut.

Snödjup

Tillbaka
Topp