priser, boende, arbete, Chamonix

petteri

Ny medlem
Hejsan.. Vi har börjat prata lite om att säsonga i Chamonix under vintern, så jag skulle gärna vilja få vet ungefär vad årskort till liften kostar, hur priserna i allmänhet på skidorten ligger - kan tänka mig att det är betydligt dyrare allting bara för att det är en semester ort.

Om någon har vart där och säsongat som kan ge några tips.. Hur stora är utsikterna att fixa ett jobb och lägenhet när man kommer dit?
Är just nu helt olämpligt pank, så om nån har några tips om hur man skall klara att gå runt på bara det man eventuellt drar in i pengar där så är ju det oxå välkommet.. Funderar annars på att studera språk där för att finnansiera vistelsen.

Några andra ideér om Chamonix??

tja bummer!

Läste på Insted förra året. Helt ok sätt att finansiera sin säsong på, bättre än att jobba - du får i all fall åka mer skidor. Säsongs kortet kostade förra året 4300 frass, då ingår inte slask dalen... Les Houches.
Chamonix kan va j"kligt dyrt, ´men behöver inte vara det. Har du bil, vilket är jäkligt bra att ha, det tar ju typ 25 minuter till grand montets med skidbussen, så kan du åka till sallanches och handla. Där är maten otroligt mycket billigare. Det tar c:a 30 min med bil. Annars kostar det mesta i cham som i sverige, fast i frass.... Boendet är dock svinigt dyrt! kontakta tex agence des neiges eller agence des drus, har massa lägenheter i meckat SUD, där de flesta säsongarna bor.

Alkoholen är ju dock ganska billig... Lycka till //Luc

Tillbaka
Topp