Hejsan!
hihi roligt att nu pratar om det här^^
jag som är en stammis hos taxibolagen i åre:D "host...not...host"
det finns ett antal taxibolag i åre som nog dem flästa vet och det jag grubblar om är hur f*n kan dem gå runt med 8 taxibolag runt om åretrakterna?
men lite tips osv om dem mäst kända taxibolagen i bygden!
Björn Olssons Taxi (0647-50555) så kallad gul taxi
ganska dyra man, kan nog inte lita på dem till 100% men är GANSKA snabba om du ska köras MITT i åre då dem har sitt kontor i åre/björnänge. deras personal värkar köra för pengarna dem är inte så trevliga mot en osv. (tror nog dem har fett det från deras chef)
Åredalens taxi (0647-20444) så kallad grön taxi.
nu kommer min favorit och åker bara med dem.
billigast i åre och man sk lita på dem till 100% men dock så har dem deras kontor i duved så kan ta ca 10min för dem att komma till plats men jag tycker att det är värd mödan att vänta dem få minuterna. trevliga chaffisar roliga att prata med^^ och om man frågar dem lite snällt så kan dem stanna på ett jämt tal slipper du betala dem där enkronerna:P. men som jag bruka säga: ett företag med låga priser och hög service.
Taxi åre (0647-10022) såkallad taxi åre.
har inte åkt med dem så mkt men dem få gångerna jag har åkt med dem så var det bra, med dock så kan dem bara prata på och man blir utråkad! och deras priser var inte häller så trevligt att se på men trevliga bilar kan man ifall säga.
Stefan's Taxi (0647-30201) såkallad svart taxi
har väll inte åkt så mkt med dem, typ 2-3 gånger bara med dem värkar vara trevliga och fräsha bilar och trevlig personal men det ända som var dåligt var nog priset men annars tumme upp.
Åre Torg - Duved 1-4 pers 290kr 5-8 pers 330kr
Åre Torg - Björnen 1-4 pers 120kr 5-8 pers 250kr
Åre Torg - Järpen 1-4 pers 240kr 5-8 pers 280kr
Åre Torg - Östersund 1 pers 790kr 2-4 pers 950kr 5-8 pers 1200kr
(OBS PRISERNA ÄR INTE EXAKTA BARA CA PRISER)
mvh//
Eric "wolwerin" Höglund.
några andra frågor så ask me^^
peace out