Problem att ta mig upp med wakeboarden på ytan

Tacc0

Ny medlem
Hej kan någon i detaljberätta hur man tar sej upp på ytan med wakeboard?..:D

Senast ändrad:
Inte svårare än att du behåller bena böjda tills du är uppe så slipper du pusha vatten.

testa att ligg med brädan snett i vattnet, alltså att du ligger på rygg och att du vinklar upp brädan 45' , klart det lättaste sättet enligt mig. ha böjda ben o raka armar

lycka till

tre regler e de som gäller.

1. böjda ben
2. raka armar
3. låt båten dra upp dej. dra inte upp dej själv med armarna. håll bara i. sen när du känner att du börjar åka vinklar du bara brädan 45 grader.

4ggr lät inte speciellt mycke ,,..

Sånt måste man väll nöta in antar jag ?. själv så åker ja inte wakeboard eller nå liknande.

fråga min homie agerstig här på FR han är grymt bra på wakeboard kom 6.a i sm så fråga honom

Jag ser liksom Ohm1e inte problemet, det är inte så jäkla svårt att komma upp... OM du totalt saknar benmuskler och om dina polare är helkassa på att köra båt kan det vara klurigt, annars bör du hitta en teknik som funkar efter några försök. Det är sjukt enkelt att starta ifrån brygga, om du bara vinklar bräda för din stance innan båten drar, har du tur slipper du att bli våt ovanför knäna...

Ohm1e sa:
4ggr lät inte speciellt mycke ,,..

Sånt måste man väll nöta in antar jag ?. själv så åker ja inte wakeboard eller nå liknande.
klart man måste öva in sånt... men vissa går ju in och klagar på freeride så fort nåt inte funkar....

Böjda ben! du kan fan sitta på brädan tills du kommer upp...

Något som underlättar enligt mig är att bli släpad men svagt dragläge på båten, så att man kan positionerna sig rätt innan han drar på.

Böjda ben, raka armar, håll linan mellan benen , låt båten dra upp dig sen när du känner att du är upp vinklar du brädan åt vilket håll du vill åka åt och du är uppe... och kör en fet backroll

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp