Problem inför FVA 2009

OleelO

Medlem
Problem inför FVA 2009
Jag har generalklantat mig och filmat en massa matrial i 4:3 och haft på en funktion som lägger till en letterbox. Eftersom det är 4:3 så lägge rju t ex youtube till svarta lister på sidorna, kommer det bli likadant i FVA?
En svart ram runt hela filmen skulle ju va extremt fult =(( nån som vet?

Problem inför FVA 2009
borde ju gå att beskära bilden på något vis i de redigeringsprogrammet du använder? de är väl typ bara att zooma in den till de svarta i under/över kant försvinner?

Problem inför FVA 2009
som jeppenator säger går det ju att zooma in.. men tyvärr förlorar du ju lite kvalla då..
Har du vegas kan du gå in i Pan/event crop, sen överst är det en sån "rullgardin" så kan du välja widescreen format och annat.. tästa det ifall du har vegas.

Problem inför FVA 2009
Vi har tidigare gjort så att vi anpassar videospelaren på FVA till 16:9 eller 4:3 beroende på materialet så att det inte blir någon svart ram. Men snyggast är så klart 16:9.

Problem inför FVA 2009
johan sa:
Vi har tidigare gjort så att vi anpassar videospelaren på FVA till 16:9 eller 4:3 beroende på materialet så att det inte blir någon svart ram. Men snyggast är så klart 16:9.
Ok, jag tittade på förra årets vinnare i freeride sektionen och den såg ut att ha samma letterbox i 4:3 som jag så då antar jag att det blir samma sak i år.
Tack för svaret!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp