Problem med att Dynafit tjuvlöser
Fler än vi (jag o min kille) som har problem med att Dynafit tjuvlöser framme vid tådelen när lite tryck läggs i svängarna? Det är fruktansvärt irriterande o skapar en stor osäkerhet när vi inte kan lita på prylarna. Vi åker till Kanada om en vecka o då MÅSTE grejerna gå att lita på! Vi är supernoggranna när vi sätter i foten i bindningen. Tar bort varende snöflinga under pjäxan o kring tådelen. Hemma i lägenheten utan snö sitter pjäxan som berget i bindningen, men så fort vi kommer ut i snön funkar det inte längre. Det går tom att vrida ur framfoten när man står still. Några tips? Vad är felet? Uppenbart är ju typ alla som köpt dynafitgrejer helnöjda så något måste vi ju göra fel? Jag menar, bindningen är ju till för att tura med så lite snö måste den väl ändå klara? Det är svårt att undvika lite snö i bindningen när man står i mjuk o fin snö...
Nu hoppas vi på lite respons härifrån! Visst, låser vi tådelen funkar det bra, men med nytt korsband vill jag inte åka på det sättet.
Hela dynafitkonstruktionen ligger på ett stort jäkla minus för oss båda så nu är det upp till bevis!
/Emma
Nu hoppas vi på lite respons härifrån! Visst, låser vi tådelen funkar det bra, men med nytt korsband vill jag inte åka på det sättet.
Hela dynafitkonstruktionen ligger på ett stort jäkla minus för oss båda så nu är det upp till bevis!
/Emma