Problem med s912 ti

sLuvern

Medlem
Problem med s912 ti
Som rubriken lyder, de har nu för andra gången gått sönder. Själva vingarna lr vad man ska kalla dem lossnar från bindingen.

Då till frågan, någon som stött på det här tidigare ?, isf vad kan man göra för att det ska hålla bättre ?

Problem med s912 ti
Förklara lite djupare när de går sönder. Vad väger du? Hur hårt åker du? Hur stort hoppar du?

Förmodligen kör du med en alldeles för klen bindning.

Senast ändrad:
Problem med s912 ti
Väger Ca 71kg, Hoppen varierar från små till hyfsat stora. Själva åkningen är inte spec. hård iaf inte för att de ska gå sönder efter bara några ggrs användning.

asdkh7.jpg

Problem med s912 ti
Om det som är inringat så är det skistoppers. Och att de lossnar är inte helt ovanligt om du landar baklänges och bindningen löser ut. Laga ex antal sådan i vinter.

//H

Problem med s912 ti
exakt samma sak har hänt med mina s912 ti.. värdelöst! men i mitt fall tror jag det kan berott på en felmontering. När man monterar skistopprarna gäller det att man får in dem i de där små hålorna i själva bakbindingen:P jag skicka dem till salomon och fick 2 nya skistoppers.
Men föredrar lätt mina look bindningarn före salomon......salomon grejerna bara krånglar även framdelen på bindningen e paj

Senast ändrad:
Problem med s912 ti
sLuvern sa:
aja.. tror jag ska nita ihop skiten o köra tills allt spricker. Btw är det olagligt att inte ha ski stoppers ?
JO de är de ,.. (Fick jag veta idag) ,.. för när ja skulle fixxa nå på skidan så såg han bakom disken att ena skisstoppen va pajj, så då tog han mina skidor och gav mejj ett par andra som jag fick ha under dagen,,... *morr* så fick ja hämta dom när dagen va slut .., så sa han att ja va tvungen att lämna in nånstans på nån skidbutik och fixxa d..,, och då var de tänkt att ja skulle åka imon ,.. men jaa,. dåå fick jag för mej att prova bräda för en gång skull x)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp