Problem..

• Trådstartare Trådstartare jibbba
  • Start datum Start datum
J

jibbba

Guest
Problem..
Hej, detta forum passar sig inte så bra på Freeride, men jag vill bara ställa en liten fråga. Jag var så pass duktig att jag lämnade mobilen utomhus och det började spöregna, nu startar den inte! Har provat att ta ut batteriet och torka det men det händer inget, fastän jag laddat den och allt. Det sjuka är att en av knapparna lyste medans den blev laddad. Finns det något sätt att laga den? Det är en Sony Ericsson om det är till någon hjälp..

Problem..
Jag hoppas det inte har gått för lång tid, men detta kan funka, det är ett tips jag fick då jag sänkte min SE M600, men jag testade aldrig det själv, vilket jag ångrar.

Dränk mobien i ren sprit, typ rödsprit eller liknande för att göra rent med. Sedan låter du den torka, på så sätt får du bort vatten ifrån mobilen som kortsluter den, men spriten dunstar bort.

Problem..
ta ut batteriet och leta efter en vit liten platta på batteriet. om den är rosaröd är den fuktskadad.

det sa en tjej till mig på phonehouse då min inte funkade

Problem..
Det finns en vid lite platta, oftast på batteriet som blir rosa/röd vid fuktskada. Om du pillar bort den och skickar in den på garantin så får du prblemet fixat för då kan dom inte hävda att den är fuktskadad.

Problem..
Den vita saken är på ovansidan om du lägger mobilen med skärmen ner och drar batteriet rakt ut. --- <--------där sitter den, brevid dom guldiga grejjerna.
| |
---

Problem..
Den vita saken är på ovansidan om du lägger mobilen med skärmen ner och drar batteriet rakt ut, och sen ställer du det på kanten som är närmast dig.

EDIT: --- <---- där sitter den
| |
---

Senast ändrad:
Problem..
Som alla säger sitter den en liten platta som reagerar mot fukt.
Är den färgad får du inte ut något på garanti. Läst om folk som målat, etc. Kan funka!

Tillbaka
Topp