Prylar från nätet!?

snubbelfot

Ny medlem
Prylar från nätet!?
Jag undrar om någon vet hur det är att beställa prylar från nätet från utlandet. Exempelvis USA har jag sett har riktigt FETA priser på utrustning däremot måste man väl betala någon tullavgift och självklart frakten till Sverige. Har någon erfarenheter från att köpa utrustning från nätet från andra länder? Har du köpt inom eller utom EU? Har du några bra sidor att rekomendera?
Dela gärna med dig i så fall.

Prylar från nätet!?
Jag är också mycket intresserad av att köpa från utlandet. Det verkar finnas tusenlappar att spara, vilket inte är helt tokigt. Men jag behöver nog lite tips och råd om hur man ska göra och information om hur mycket det kostar med frakt och tull.

Prylar från nätet!?
När man beställer från USA så är leverantören skyldig att ange värdet på produkten. Detta får man sedan betala tull o moms o gud vet vad. Ring tullverket, dom har hjärnkoll.

Prylar från nätet!?
east har rätt!
men oftast e d inte så dyrt med all tull o moms o leverans... eller d brukar löna sig att köpa från USA eftersom det oftast e sjukt mkt billigare (framförallt nu när dollarn e så billig) - har aldrig köpt skidor dock, men kameragrejer o annat smått o gott =)

Prylar från nätet!?
Hej,
Det finns mängder med trådar där människor frågar samma sak och många av oss svarar. Kolla gärna runt där.

Liten kort info om att beställa från USA: moms 25%, tullavgift c:a 2-8%, EU:s tillfälliga tilläggstull f.n. 15% (ha det i beräkningarna). Gå in på tullverket.se och läs mer. Beställer du inom EU slipper du dessa avgifter.

Ride on,

Tillbaka
Topp