Public Enemy vs. Scratch BC WRS

nbylander

Ny medlem
Tjena!
Är på väg att köpa skidor och har svårigheter att bestämma mig.
Jag har åkt skidor i hela mitt liv någon vecka om året och gillar att åka det mesta - skidor, snowboard, telemark, offpist, park, pist...
jävligt sugen på att köpa ett par twintip nu och har väl snöat in mig på antingen PE eller BC WRS...
någon som sitter inne på information om vilken som är "BÄST!" fattar att det inte är så enkelt, men har någon förslag på vilken som kan vara bäst lämpad för mig?
hört att PE ska va en bra all-around--skida, men att den kan bli lite fladdrig i högre hastigheter, är det något man stör sig på?

tänkte mounta med ett par Dynastar PX 12 Jib Wide black 07/08 bindningar som verkar passa till båda skidorna (enligt conrad).

PE är inte fladdrig i höga hastigheter! skidan är faktiskt väldigt hård, mjukare i tip.

du kan ju glida in på min annons. hehehe (:

PE'n är inte mjuk, men inte väldigt hård heller... Jäkla klenis Eve...

Jag har kört på BC'n som alltiallo ett tag nu och det funkar bra. Nya WRS:en är väl kanske inte fantastisk om man gillar att stå på i Åres svarta backar, men den tar den igen i parken... och i pudret! Skidan är ju ganska mjuk rakt igenom så man kan ju själv tänka ut var den funkar extra bra och var den funkar sämre... Men den går att ha roligt med i pist, definitivt, man bör bara se till att ha lite kanter och tryck...

Om du vill kunna åka puder utan problem så är BC ditt val, PE kommer helt klart fungera sämre om det är mjukt och djupt... Om du däremot vill ha allround och lite bättre pist och parkegenskaper, kör på PE.

Precis som eevez säljer jag mina lagg, så om du vill ha 185 cm långa BC från 06/07 så är det bara att kolla min annons...

Jag kanske kan låna tråden lite här,, har oxå lite funderingar dock kring PE och scratch GHTO,, är 177cm lång typ så tänkte köra på 174 som finns på båda skidorna,,, dock e jag rätt lätt o väger typ 62 kg så vilken skida tror ni e valet?,, helt klart mest park och ibland kanske lite offpist som kanske består av några åk under en vecka i tex ramundberget lr liknande..

så vilken skida tror du skulle passa bäst till min "lilla" vikt=? PZ

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp