Puder snowboard

Puder snowboard
Hej!

Kollar runt lite på puder/off-pist brädor och de två favoriterna just nu är väll Bataleon Camel Toe och Never Summer Swift vilket jag har förstått att de båda ska vara två bra brädor. Men har någon här testat Head The Day. Känner nämnligen en på Head så kan få en sådan för bra pris och är det någon här som har en eller har testat den? Hur är den i pudret? Funkar den bra att köra i terräng?

Senast ändrad:
Puder snowboard
Jag har inte testat någon av dem, kollade lite på Swift och nitro pow. Där swiften såg ut som en roligare bräda allround och pow mer som en pråm att plöja puder med. The day verkar vara som ett budgetalternativ, något jag fastnade för när jag läste om the day, var den extremtkorta raiden. Har aldrig testat en bräda med så kort radie.

Puder snowboard
Helt såld på Stranda Snowboards. Provkört alla deras brädor - valde Cheater 177 tillslut - som flyter extremt bra i puder!! Och man är utan problem surfkung i pisten!
Prövade deras Shorty också - kanske ännu bättre freeride bräda i puder och när det bucklade hårt på slutet. Ska äga båda en dag!!

Puder snowboard
Okej, får ta och kolla in dem då. Har ju redan en Burton som är en all mountain bräda så detta blir en andra bräda för puder så bra att ni kommer med fler bra förslag. Bra inslag om The Days radie också.

Hur ligger cheater och hovercraft i priset typ?

Puder snowboard
Jag har en Camel Toe, men det är sällan man åker på den för att man gillar twins för mycket ... Men den flyter sjukt bra och om man t.ex. kör baksidan (Åre) så är det betydligt enklare med min camel toen än med haldor pro pga stancen och längden på nosen så kan man traversera betydligt enklare utan att nosen skär in och klantar till allt för en :P

Puder snowboard
Shorty från strandasnowboards kommer att fylla alla dina behov flyter extremt bra i pudret o skär som en kniv i pisten finns testbrädor i Åre

Puder snowboard
Haha, nu blir det svårt att välja. Alla brädorn verkar riktigt trevliga. Det bästa hade ju vart om någon sa att Head The Day är riktigt grym då jag kan få den så billigt, men så tur kan man väll inte alltid ha det. Det är ingen av er som kanske säljer er bräda puder bräda annars? Om inte så till nästa säsong? Alla brädorna verkar ju vara riktigt bra så det är nog bara att ta brädan som passar mig bäst och som är bäst för plånboken inför nästa säsong

Puder snowboard
Headen ser faktiskt rätt trevlig ut..förberedd o splitta också. får du den billigt så kör på den imo. finns på warehouse one för 2500:- också.

Puder snowboard
Körde myckrt på Nitro pow förra säsongen. Väldigt lättmanövrerad så bli inte lurad av hur bred den är. Flyter som du nog förstår sjukt bra. Flexet är nog mjukt så att byte av skär från Kant till Kant känns närmast telepatiskt. Har storlek US 8 på bootsen och den funkar ändå hur bra som helst. Rekommenderas!

Testade head the day ett par åk för två år sedan. Var alldeles för mjuk i mitt tycke. Ville vika sig i midjan när man pressade den lite hårdare. Vet ju iofs inte om dom ändrat flexet på nyare årsmodeller

Senast ändrad:
Puder snowboard
Hmm. Där kommer Nitro Pow också ja, nu har alla mina favorit brädor fått gott omdöme (inte så oförväntat). Men jag är väll en helt okej åkare men är ingen materialnörd eller vad jag ska kalla det. Kan inte så mycket vad de olika egenskaperna gör för min åkning förutom det jag läst nu om puderbrädor då, men jag är 186cm och väger 74kg typ. Det du sa att Head var väldigt mjuk för dig, vilka köregenskaper för det med sig? Tänker i svängar, när man ska pumpa puder, hoppa och leka i off pisten, stabilitet med mera. Skrev vikt och läng också så du kanske kunde se lite ifall den skulle vara för mjuk för mig också eller om dens spence kanske passar mig.

Puder snowboard
Väger lika som du så den biten är ju samma men resten så som åkstil, preferenser osv är ju omöjligt att jämföra i cyberrymden. Har åkt alldeles för lite på the day för att ge ett rättvist omdöme. Bara att den är för mjuk för mig. Kan jämföra den med Burton fishquit som i mitt tycke är mjuk och därför roligt manipulerbar medan the day var snäppet för mjuk. Vill inte avskräcka utan detta är bara mitt intryck av de få åken jag tagit på den. Var 154an jag testade.

Puder snowboard
Jaha okej. Vart testade du? Jag ska till trysil vecka 13, tror du jag kan testa den där? Kanske inte är bästa puderförhållanderna vecka 13 i Norge men man kan ju känna lite på brädan överlag. Hur gör man när man skall testa brädor innan man köper?

Puder snowboard
Shopen i trysil har inga brädor alls. I byn finns det nån affär som har brädor. Inga träd dock men en del Burton. Vet dock inte om dom har nån brädor o låna ut.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp