Puderskida

hodin

Ny medlem
Puderskida
Jag vet att dessa trådar börjar bli lite av en plåga men tycker inte riktigt att jag fått svaret av att läsa tidigare trådar. Så till frågan:

Vilken puderskida ska jag införskaffa mig?

Jag väger 75 kg och är 185 cm lång och är en bra skidåkare. Jag skulle vilja ha en skida som är lätt och lekfull. Midjan ska väll vara någonstans kring 105-115. Den ska vara bra i uppkört och inte en omöjlighet i pisten. Med andra ord söker jag en allroundskida som mest ska användas till offpist. Har kollat på en del skidor och fastnat för Armada JJ, Line SFB och Black Crows båda. Är dessa något att ha?

Tacksam för svar!

Puderskida
Körde Navis från svartkråkorna förra vintern, om du är ute efter att kunna jibba är inte detta skidan för dig, ganska lekfull för att vara en BM skida men inte i klass med JJ, SFB osv. Vilken Crow är det du kikat på?

Väger ungefär samma som dig medn är 15 cm kortare och körde på Goodha 191 i det styvare flexet (191 är "samma" skida som förra årets JJ) och den var jäkligt lätt och lekfull samtidigt som den klarade uppkört, hårt och annat jävelskap galant, men du kanske är ute efter årets? Då kommer vi osökt in på frågan: Vart ska du åka?

Puderskida
Jarle sa:
Väger ungefär samma som dig medn är 15 cm kortare och körde på Goodha 191 i det styvare flexet (191 är "samma" skida som förra årets JJ) och den var jäkligt lätt och lekfull samtidigt som den klarade uppkört, hårt och annat jävelskap galant, men du kanske är ute efter årets? Då kommer vi osökt in på frågan: Vart ska du åka?
Säker på att den var samma som förra årets? Tror mer att det var en 2 eller 3 år gammal JJ. Inte säker men Armada bytte fabrik till förra säsongen och GOODHA tillverkas inte i den där Armada tillverkades i förra året.

//H

Puderskida
Hasse sa:
Jarle sa:
Säker på att den var samma som förra årets? Tror mer att det var en 2 eller 3 år gammal JJ. Inte säker men Armada bytte fabrik till förra säsongen och GOODHA tillverkas inte i den där Armada tillverkades i förra året.

//H
Hmm.. Du har säkert rätt, måtten var liknande iaf, kan hända att det var materialskillnader...

Puderskida
akel-spektakel sa:
https://www.freeride.se/review/view.php?id=4254
Uuuhm, lite väl liten va?

Hur åker du och var åker du? Kör du offpisten i lindvallen under konferensresan eller är du hardcorefreerider med lårmuskler som en belgian blue och tänkte köra hela säsongen i alaska?

Puderskida
tack för svaren! Jag åker mest i alperna men har även de senaste åren kört påsktiderna i riksgränsen så det är en blandning på snön där.

Har kollat på Navisen och det är nog den som ligger närmast ett köp. Har pratat med en del som har kört den och dom säger att den är just lekfull och reagerar snabbt vilket jag är ute efter.

Puderskida
Jag har kört en del på SFB. Sjukt lekfull skida och rolig. Rekommenderas varmt!!

//H

Puderskida
Slår ännu en gång ett slag för 4frnt VCT fast denna gången i 183cm lång. Rossignol S6 kan oxå vara ngt för dig, samt Dynastar Huge Trouble. Alla dessa passar väldigt bra in på dina beskrivningar och alla är lite blandning av åk och lek.

Puderskida
Navies är riktigt allround. Går bra i uppkört. I pisten är det bara att blåsa på.
Flyter helt ok i puder också.

Puderskida
Håller med Pnyberg 4frnt VCT. Mycket mer lekfullare än Black crows enligt mitt tycke. Men om jag själv får välja efter min åkstil så tar jag black crows.. Går riktigt bra och är en bra skida för sverigeförhållande..

Tillbaka
Topp