Quiver för Whistler...

Quiver för Whistler...
Beror på. Har gjort bägge delarna. Lättast att böja utan att ha de på plats och ta bort de. Tror att de på Schmedjan har säkert ett gäng extra stoppers. Alpingaraget oxå kanske. Så klart ross och look inte saluför de då de "inte" finns längre. Vi fick 5 par idag ;) Tyvärr så verkar widebrakes vara slut till de.

Sticka mössa?? Lite mycket jibb över det för mig. Dessutom så får jag mina gratis ;)

//H

Quiver för Whistler...
Hasse sa:
Beror på. Har gjort bägge delarna. Lättast att böja utan att ha de på plats och ta bort de. Tror att de på Schmedjan har säkert ett gäng extra stoppers. Alpingaraget oxå kanske. Så klart ross och look inte saluför de då de "inte" finns längre. Vi fick 5 par idag ;) Tyvärr så verkar widebrakes vara slut till de.

Sticka mössa?? Lite mycket jibb över det för mig. Dessutom så får jag mina gratis ;)

//H
De tillverkas alltså fortfarande??? När ska de släppas igen då? När inte ens deras åkare ens åker på PX liksom...

Quiver för Whistler...
Hittade följande på TGR:

Moment ski weights for the 08/09 line in pounds:

Tahoe: 170 = 7.35, 180 = 7.75, 188 = 8.25
Ruby: 180 = 8.50, 188 = 9.00, 190 = 9.20
Bibby Pro: 9.70
Donner Party: 10.45
M1: 182 = 8.85, 192/Garbones = 9.90
Comi: 10.10
Comi-Kazi: 10.95

9,7 pounds visar sig vara ca: 4,4 kilon. Är detta för båda skidorna? Verkar ju vara helt galet lätta skidor i sådana fall! Är Theteo vaken tro?

Edit: DP Lotus 120 väger 3,3 kg. Shit. Galet lätta skidor för att vara så breda.

Senast ändrad:
Quiver för Whistler...
Mina Lotusar väger in på 3,6kg... 1,8kg per skida! Men mina är ju älde, och med bambusidewalls... Nu är det ju bättre sidewalls och mycket bättre byggt.

Det var 3,9kg för 2-metarna... 190cm ligger fortfarande på 3,6kg, eller 1,82/skida som de skriver. Wow, det är fanimej bra med tanke på uppbyggnaden!

Senast ändrad:
Quiver för Whistler...
Lånar den här tråden lite; ska också till Whistler över säsongen och behöver lite hjälp med bindningar, då jag i allmänhet känner mig ganska outbildad i detta ämne. Har nu ett par 4frnt VCT, som står utan bindningar, som jag ska använda under säsongen.

Förra säsongen körde jag tillfälligt med ett par Marker 12.0 bindningar, och hade dom inställda på ca 10. Dom pajade ju tyvärr, men behöver antagligen ett par bättre bindningar. Skidorna är nu alltså borrade en gång för ett par Marker 12.0, borde jag fortsätta med Marker, exempelvis Duke, i och med borrningen eller borde jag satsa på nytt märke? Hur är 4frnts bindningar?

Tacktack

Senast ändrad:
Quiver för Whistler...
Jo är helt med på vad du säger, men bindningen jag hade förra säsongen var en slags nödlösning. Kör i princip ingenting i parken utan bara freeride, och där ska väl Duke vara bättre?

Senast ändrad:
Quiver för Whistler...
Åhfan nu såg jag att Duke var en randonee, det är inte alls vad jag vill ha. Är som sagt väldigt outbildad inom bindningar, vad kan jag tänkas behöva?

Quiver för Whistler...
Jester som Linus sa... Som Duken fast utan gångfunktionen. Om du nu märkte att Duken var en randonee-bindning, hur kunde du inte hitta Jestern?

Quiver för Whistler...
Ledsen, blandade ihop bindningarna lite, har läst lite för slarvigt förut om de olika bindningarna och fick för mig att Jetser var mer riktad åt parkhållet. Men jag ska definitivt titta mer på den.

Är det Marker jag ska rikta in mig på eller kan Salomon STH 14, eller eventuellt STH 16 vara något?

Quiver för Whistler...
Det beror på hur mycket bajs du tänker ladda i vinter. Jestern och STH16 är ganska lika, men Jestern har ju den fördelen att DIN-skalan börjar lägre. Den vanliga STH14 har lite sämre komponenter, STH14 Driver är som en STH16 fast med vekare fjäder.

Quiver för Whistler...
Vad tror ni om Faction Royal?
Är i whistler så de är där den ska användas.
Jag väger in på cirka 90kg med alla gears och kläder på och är drygt 190cm lång.

"Proof a fat ski can be turn on a dime, float in the deep stuff switch as well as normal, AND be super stable at speed in crud, tracked powder and on-piste."

Beskrivningen för Royal från Factions hemsida, Låter ju värkligen som en kanon skida men man kan ju fråga sig om den värkligen är SÅ grym som dom vill påstå?

Vad tror ni?

Quiver för Whistler...
Jag väger in på cirka 90kg med alla gears och kläder på och är drygt 190cm lång.

"Proof a fat ski can be turn on a dime, float in the deep stuff switch as well as normal, AND be super stable at speed in crud, tracked powder and on-piste."

Beskrivningen för Royal från Factions hemsida, Låter ju värkligen som en kanon skida men man kan ju fråga sig om den värkligen är SÅ grym som dom vill påstå?

Vad tror ni?

Quiver för Whistler...
wide sa:

Vad tror ni?
Låter ju som det är lite samma tanke som med Pollards skidor, frågan är väll hur dom presterar i "crud and on-piste". Om du mest kör puder så vverkar det ju vara en rolig skida i samma stil som SFB, Elizabeth, EP pro osv..

Quiver för Whistler...
jonathan_chips sa:
wide sa:

Vad tror ni?
Låter ju som det är lite samma tanke som med Pollards skidor, frågan är väll hur dom presterar i "crud and on-piste". Om du mest kör puder så vverkar det ju vara en rolig skida i samma stil som SFB, Elizabeth, EP pro osv..
Den är dock mycket hårdare än EP Pro etc. Personligen tror jag mer på Royal än de nudelmjuka rockerskidorna.

Quiver för Whistler...
Kan det vara förmycket rocker på royalen för att det ska vara någon vits med att köra dukes och hudar?

Quiver för Whistler...
Jo jag vet att de är ganska mycket rocker på den.
Frågan kvarstår är det för mycket för att hudar ska funka tillfredsställande?

Tillbaka
Topp