"hyrplatta"

freeride_nu

Aktiv medlem
"hyrplatta"
Tänkte köpa mig ett par demokörda X-scream 8 med S850, och funderar på hur man skall göra med bindningsplattan. Den som sitter på nu är en "uthyrningsplatta" där man kan flytta fram och bakdel för snabba inställningar i shopen. Bör man byta till en vanlig platta eller gör det detsamma? Tänkte ifall den börjar glappa och strula efter ett tag.

"hyrplatta"
Min erfarenhet är att den kan plötsligt ändra inställning om man kommer åt den, och även glida fram och tillbaka om den är sliten (längsled). Hyrplattorna brukar också väga ganska mycket.

Om du skall köpa demoskidor kolla noga så att det finns några stålkanter kvar och de inte är totalt sönderslipade. Detsamma gäller för belaget. Lycka till!

>> radikala ragnar <<

&quot;hyrplatta&quot;
Det är ju rätt praktiskt med den hyrplattan... eftersom du kan ställa in båda fram och bakbindning så får du ju den rätta tyngdpunkten... om du tittar vid sidan av pjäxan så ser du att det är ett litet streck där... sånt finns ju även på skidorna... strecken ska vara på samma ställe på pjäxor och bindning... Om du ska ta bort plattan så är det ju troligt att du behöver borra nya hål om det här ska stämma...

Jag har aldrig märkt något problem med "uthyrningsplattorna" i alla fall... och utifall det skulle vara något så är det ju bara att ta bort dem när de börjar krångla... vilket jag tvivlar på att de ska göra...

Men i alla fall... du gör som du vill...!

Tillbaka
Topp