Råd ang värmeforma boots efter fot

smejen

Ny medlem
Hej,

Jag införskaffade ett par 32 Boot prospect inför den här vintern. Nästa vecka är det premiär då jag åker till Österrike. När jag köpte skorna fick jag info att jag har möjlighet att komma och forma skorna efter foten (mha värma på något sätt). Det jag undrar är om skorna blir mycket mjukare och mer "svampaktiga" i fall att man ska forma dom efter foten? Jag tycker att skorna sitter i stort sett som gjutet på mina fötter nu.

Tacksam för svar.

Mvh Rikard

OM de sitter skönt så kommer de att forma sig fint efter foten utan värmning. Värmning är bara ett sätt att skynda på passformen lite.

Värt att notera är att det endast är innersulan som värms och inte hela booten. Det är inget som blir svampigt utan snarare att din fot sitter korrekt i skon direkt istället för efter ett par dagar. Jag skulle även gissa på att passformen blir lite bättre av att värma eftersom du inte flyttar runt tår, muskler, ben, senor osv. mot skons väggar som du gör om du istället "åker in" den. Jag tror dock jag läst någonstans att 32's innerskor är extra tacksamma att forma sig efter foten av bara kroppsvärmen och att dom sitter åt så det är nog lugnt att skippa värmning.

Det är inte samma innersko i Prospect som i mina Lashed men mina innerskor satte sig och blev hälften så tunna efter värmning. Kanonsköna och sitter som ett smäck!

Har du tid så far in och värm men det är ng ingen fara annars, tar en dryga 40 min totalt sett efter du kliver in i butiken.

Mvh
Peter

Tillbaka
Topp