Rail-bygge

WilleSkoglund

Ny medlem
Rail-bygge
Tjenare jag håller på och bygger en rainbow to C-rail och undrar om nån vet var man kan få tag på sån där plast som park boxarna har imellan Rören? tacksam för svar!:) hare fett

Rail-bygge
det är väll olika för olika skidorter. men plexiglas fungerar bra, men var beredd på att det är sjukt halt. finns väll att köpa på byggvaruhus, brukar däremot vara riktigt dyrt.

om du köper plexi så är ett tips att på ngt sätt fästa metall längst ut på sidorna så att plexin inte dras bort, för det gör den annars ganska enkelt. och glöm inte att förborra när du ska fästa plexit, annars kommer skiten spricka.

Rail-bygge
Plexi suger. Det spricker när det blir kallt om du har otur.

Köp HDPE plast istället. Det är sån plast dom använder på boxarna.
Den är seg och glider som sa-an, den går dessutom att forma med värme.
/Erics pappa

PS Sök på nätet så hittar Du säkert nån grossist eller nån som sysslar med
vakuumformning av plastdetaljer. De brukar ha sånt. DS

Rail-bygge
EricNorrlander sa:

/Erics pappa

Vad brukar HDPE plasten ligga i för prisklass? Det kan knappast vara särskilt billigt

Rail-bygge
EricNorrlander sa:

/Erics pappa

jag och en kompis har byggt en rail med plexi , men vi har inte testat den än.. men vi får hoppas att den fuknar som den ska..

Rail-bygge
Jag pratade med en kille som jobbar för ett företag som gör rails, boxar mm, ( kommer inte på vad företaget heter)

han sa iaf att de använde polyetylen 10 mm, ungefär som plexi fast inte lika hårt.
Men vet fortf inte vart man får tag på de :S ..

Rail-bygge
om du vill vara gangsta_tung_kriminell kan man ta plasten som ligger för reklamblad. du vet sånna som affärer har typ "Utförsäljning 50 %" det brukar sitta en tunn plexi eller annan plast för sånna. man bara "knäpper upp" dom där metallskenorna som sitter för. det är lite småtattigt, men funkar grymt !

Rail-bygge
Asso, busskurarna / buss hållplats sakerna där jag bor har plexiglas i istället för vanligt glas, så du behöver typ bara en sruvmejsel för att få tag på plexiglas :)

Tillbaka
Topp