Raila på sommaren!

• Trådstartare Trådstartare lejtzen
  • Start datum Start datum
L

lejtzen

Guest
Raila på sommaren!
Om man ska åka lite snowboard/skidor på sommaren är det roligaste att ta snö från ishallen och fixa en rail.

Men vilken är bäst , att vara precis vid ishallen eller vara någon stans där man man bor? Om man kör hemma och fraktar snön på ett släp ... hur länge håller sig då snön om man fyller ett flak och kör nårra kilometer och sen dumpar den?

Man vill ju inte gå på niten att snön smällt bort när man kommit fram.
Och hur som helst, jag skulle vilja ha massa tips om hur man lyckas bäst med detta grejande.

Tack på förhand , Peace!

Raila på sommaren!
jeppenator sa:
det beror nog helt på hur noga du ska vara med shapande av kick till rail.. och landning.. men ett flak borde räcka!;)
Okej , jag är så sjukt sugen på att göra det iaf. Det kanske får bli i helgen då. Men dom har väl isarna igång i ishallarna så det finns snö. Eller har dom inte fått igång isen än ?

Raila på sommaren!
Garagetak sa:
Det beror väl kanske sådär litegrann på hur varmt det är?!?
Ja , det har du rätt i . Man vill ju göra det när det är sol men samtidigt vill man göra det när det är kallt så snön håller lite längre iaf.

Coke sa:
http://media.putfile.com/Jibbsession-summer-skelleftea
Jag kollade denna filmen innan , den är redigt härlig :). Det är så vi polare vill göra. Hur lång var er rail? Vi har en som är 2m - 2,5m (vet inte redigt hur lång) men tror du det räcker?

PEACE

Raila på sommaren!
ramundberget_skidor sa:
åk vid ishallen :D det har vi gjort.
Okej , det får nog bli det då . Det känns bäst , men jobbigt att ta med railen och pinsamt om massa ska glo på en. Men det löser sig nog. Man får hitta en liten kulle vid ishallen då också , annars blir det inte kul.

Peace!

Raila på sommaren!
frandfors sa:
Nej, det är ju lite kort, vi körde ett session här om dagen.
Då hittade vi ett pwc-rör som var rätt bra, för har man asfalt
som underlag är det svårt att sätta upp en rail..
Det behövs inte alls mkt snö, ett "smalt" inrun, liten kick, lite snö i landning.

http://www.putfile.com/pic.php?img=3325896

http://www.putfile.com/pic.php?img=3325895

http://www.putfile.com/pic.php?img=3325894
Fett , men vi ska köra på en järnrail. Men det där med snön du sa stämmer nog. Men vi ska vara på gräs tror jag. För det är de enda stället det lutar på vid ishallen där jag bor.
Peace

Raila på sommaren!
vi gjorde detta i onsdags och vi körde snön ca 2,5 mil och den höll sig skitbra! efter ca 2 timmar så började snön i landningen att smälta bort men gick fortfarande att landa i utan prob. men varför kör ni inte på en fast ledstång, sånna som finns lite överallt i moderna städer? så slipper man slita med sig hemmabyggda rails! nackdelen med de flesta sånna är att familjelyckan är lite i farozonen men det är det värt, för det är ju khoolare;D bygg en egen kick och startramp så slipper man ödsla en massa snö till det..kör hårt

Senast ändrad:
Raila på sommaren!
Muppas sa:
vi gjorde detta i onsdags och vi körde snön ca 2,5 mil och den höll sig skitbra! efter ca 2 timmar så började snön i landningen att smälta bort men gick fortfarande att landa i utan prob. men varför kör ni inte på en fast ledstång, sånna som finns lite överallt i moderna städer? så slipper man slita med sig hemmabyggda rails! nackdelen med de flesta sånna är att familjelyckan är lite i farozonen men det är det värt, för det är ju khoolare;D bygg en egen kick och startramp så slipper man ödsla en massa snö till det..kör hårt
Vad är en ledstång ? Det vet jag inte redigt asså . Men vi har en startramp så det är fixat och vi har en rail . Så det enda vi behöver är ju fraktning av snö och om ni körde den 2,5mil så är det ju lugna puckar . Vi ska typ köra den 5 kilometer max. Detta projektet börjar lösa sig för oss ;}
Peace!

Raila på sommaren!
Muppas sa:
vi gjorde detta i onsdags och vi körde snön ca 2,5 mil och den höll sig skitbra! efter ca 2 timmar så började snön i landningen att smälta bort men gick fortfarande att landa i utan prob.
Hur varmt var det i onsdags när ni körde detta? Hos mig där jag bor är det typ 20-25 grader ute i dagarna. Det kanske är lite för varmt för att snön ska klara sig så länge ... (?)

Raila på sommaren!
najs! jag o typ fem polare körde i ca fem timmar igår utanför spånga ishall, det var fett skoj. vi hade en ca 2m lång rail, en annan typ dubbelt så lång rail och ett torkskåp som vi körde på, yeah!

Raila på sommaren!
matti_skidor sa:
Man ska ju köra utanför ishallen då kanske inte de är så mycke tösnö som de lär bli om man kör en kilometer eller så
Snön är fortfarande lika bra nästan hur långt du än kör . Lovar dig .

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp