raila.

• Trådstartare Trådstartare obbbaa
  • Start datum Start datum
O

obbbaa

Guest
raila.
tjenna. jag funderar på att lära mig raila. men jag e rädd för att mina skidor ska gå sönder eller mina stålkanter. kommer dom bli konstiga efter man har railat? jag har k2 fujative 06/07, om ngn vet om dom tål att raila med .

tack och bock.

raila.
först blir kanterna härdade typ sen så spricker dom, men det behöver inte betyda att dom inte går att åka på, jag har typ 4 sprickor men det är inget som märks.

raila.
vafan de e ju bara o slipa dom om dom blir slöa. fujative är ju en jibbskida, det är ju pep fujas promodel och så vitt jag vet railar han en hel del, alltså borde det funka

raila.
var beredd på att kanterna kommer totalförstöras, och croy! fujas använder typ 10-15 par skidor per sässong

raila.
^RAILA! det är roligare att raila en att sitta och stirra på sina felfria stålkanter!

raila.
det roligaste med nya skidor är ju att sätta filen i dom direkt man fått hem dom!

raila.
Håller med Waster... Nej men skippa att raila med dina nya skidor, köp ett par begagnade, gärna mjuka. Man slipar kanten trubbig på skidor som man ska använda till rails, och belaget är bara att valla om det behövs eller är repigt, därför är det bra om du köper begagnat. Jag köpte en reklamerad sims snowboard för 800 kr, något sliten men grymt billig ändå, och anledningen till reklamationen berodde på att en bit av belaget hade losstnat. det var ju bara att ge den till en kille som fyllde i det med nytt belag, en skit bra investering. Du kan också använda brädan till förvinter åkning och liknande grejor

Alltså, köp begagnade skidor, slipa ner kanterna och valla. Ett plus om skidorna är mjuka så att du kan slänga på en nosepress (om det nu heter så) på kvadruppelkinken.

raila.
obbbaa sa:
tjenna. jag funderar på att lära mig raila. men jag e rädd för att mina skidor ska gå sönder eller mina stålkanter. kommer dom bli konstiga efter man har railat? jag har k2 fujative 06/07, om ngn vet om dom tål att raila med .

tack och bock.
Stålkanterna slits om man kör rail! men man köper väll park skidor för att köra park och inte pist? Värdelöst med vassa stålkanter på jibbskidor tycker iaf jag. Man kan ju svänga med dålig kant också, fast inte lika mycket som en portåkare och det behöver man inte kunna heller om man kör park...
Jag slipade ner mina kanter med en fil för att slippa hugg innan jag ens kört på dom. Skit i kanterna och kör!!

raila.
d ju klart kanterna tar stryk om du railar.
slipa ner = ta en fil och slipa kanterna runda spec. under bindningarna.
Du måste välja, antingen kör du rails eller så har du bra kanter.

Vill du åka pist och fritt så har du ju klart nytta av vassa kanter.

raila.
jag hade ett par dynastar phil larosse (?) pro model, och en stålkant på den ena och en på den andra gick av och stack rakt ut från skidan efter en railsession för någon dag sen..
frågan jag vill ställa är helt enkelt hur vanligt aär det att stålkanterna går helt av och hur lång tid tar det?

beställde ett par scratch 06/06 idag, hoppas dom klarar påfrestningen bättre..

raila.
det händer inget men jag kom på att dom har sämst kvalitet på åvansiden mina har typ gottt sönder...har inte gjort nåt me dom baa åkt som jag brukar:P

raila.
Jibbers railar och skiter i skiderna, Det är bara ståål kanten som går sönder men den behöver du inte i parken, mkt smidigare med oslipade kanter i parken!

Tillbaka
Topp