Raildatabas

GEkroth

Ny medlem
Raildatabas
Jag kom på en idé. Kanske helt befängt och svårt att konstruera. Men skitsamma.
Hur vore det med en raildatabas? En databas där man söka efter närmsta statsrail. Om man har tagit alla handräcken i sin hemort och vill hitta något i grannkommunen så vore det ganska nice om man kunde skriva en t.ex. Värmdö så fick man upp en lista på tagna rails!
Nästan samma funktion som när man vill leta efter skidorter, så letar man efter raila.
T.ex. Stad = Stockholm --> Kommun = Värmdö --> (en lista dyker upp med möjliga(och omöjliga?) räcken) och sen klickar man på ett lämpligt rail.
Räckena (railsen) kan vara rankade från 1-10 beroende på svårighetsgrad etc.
Man bör väl även kunna kommentera och recensera räcket. Vilket gör det ganska så lämpligt att lägga denna funktion under Recensioner.

När man söker efter en skidort så kommer det ju upp bilder från den platsen, samma sak med statsrailsen fast dom inte direkt tillhör någon skidort.

Bara en liten tanke för att utveckla Freeride.se ännu mer.

Raildatabas
HAHAHA, helt sjukt kul ide ju! MEr sannt har pa freeride, blir ju licksom en inofficiel tavling vilka som har tatt de olika rackena. Sen bild pa allt. Later grymt skoj. Om alla gor lite jobb behover det ju inte vara sa javla jobbigt eller?
cr

Raildatabas
En riktigt bra idé! Hoppas bara nån på freeride redaktionene går me på detta å kan styra upp det?
jag tycker det vore riktigt sof å kul!

Raildatabas
Mycket bra intiativ!
Att ingen har tänkt på det innan, borde inte vara för svårt att fixa, får se till att gubbarna sätter sig och programerar lite nu i sommar så vi har det tills den första snön kommer..

Raildatabas
heribertson sa:
Mycket bra intiativ!
Att ingen har tänkt på det innan, borde inte vara för svårt att fixa, får se till att gubbarna sätter sig och programerar lite nu i sommar så vi har det tills den första snön kommer..
Så sant, vi (åkare) kan även passa på att ta bilder nu på sommaren. Då syns det oftast bättre hur de ser ut.

Raildatabas
Man skulle kunna vidareutveckla det hela genom att förutom att erbjuda en bild med beskrivning till ett räcke, även visa inskickade bilder på folk som tar railet. Det är bra mycket mer intressant än att ha nån slags lista där vem som helst kan ljuga sig blå om att de tagit "det där 40-metersräcket".

Raildatabas
låter ju grymt.. som dom har på www.longboard.se när det gäller downhill spots (även om deras inte är så lättanvänd)..

Raildatabas
skön idé :D
det är väll bara lägga upp en egen sida (inte för att jag vet hur man gör, men d finns säkert nåra duktiga här) å fixa allt själv? sen kan man väll be freeride länka det eller någe, ja vene =D

Raildatabas
blir tråkigt om alla börjar köra samma rails . skönare om man kommer o kör något som ingen någonsin sett .

Raildatabas
Fluffsurfarn sa:
blir tråkigt om alla börjar köra samma rails . skönare om man kommer o kör något som ingen någonsin sett .
men om du lägger upp en bild på någon rail som du tar som ingen har sett så blir du allas idol i sisådär 1 dag innan någon annan tar den.

Nej, men hel skön idé. hoppas att det blir något av den.

Förresten, min fönsterbräda är grön av pollen... VAR E MIN SNÖ!

Raildatabas
Tycker det e en bra idé... tror det finns en liten chans att det möjligt.MEn det skulle nog ta några år men om bara någon tar första steget så går det nog säckert....

Raildatabas
Jo men det finns ju sidor för skatespots, så det funkar ju. Skulle vara riktigt kul om det gick att genomföra.

Raildatabas
martiiN sa:
Fluffsurfarn sa:
men om du lägger upp en bild på någon rail som du tar som ingen har sett så blir du allas idol i sisådär 1 dag innan någon annan tar den.

Nej, men hel skön idé. hoppas att det blir något av den.

Förresten, min fönsterbräda är grön av pollen... VAR E MIN SNÖ!
men då är det säkert någon som gör något fetare än vad man själv gjort o då är man bortglömd ;) .

Raildatabas
Yeah! bra idé, jag har redan blider på lite rails här i järfälla kommun utanför Stockholm.. vi börjar lägga in det vi har sen kommer det komma in fler och fler succésivt..

Raildatabas
Är det någon som kontaktat moderatorn då? Det vore ju en bra idée om vi kunde få upp det här så fort som möjligt! Då det verkar vara många som är seriösa med det!

Raildatabas
Till alla er som undrar lite hur en sådan sida kan se ut så gjorde jag en för ett litet tag sedan. OBS! Sidan är bara gjord i enkel HTML så kom inte med några spydigheter om att den är dåligt kodad etc. Jag vill också att ni ska tänka er sidan med Freeride.se-gränsnittet samt med skidorts tekniken.

Well, här är den iaf: http://hem.passagen.se/halifax/

Tillbaka
Topp