Raildatabas

Raildatabas
Hip_Hopper sa:
Tycker det e en bra idé... tror det finns en liten chans att det möjligt.MEn det skulle nog ta några år men om bara någon tar första steget så går det nog säckert....
jag tror nog inte att det kommer att ta "några år" som du skriver..om alla hjälper till och ligger i lite så borde det inte vara så mkt väntetid..jobbet ligger väl på dem som ska fixa själva databasen..men det är en sjukt skön idé!

Raildatabas
men vad väntar alla på då?? kan inte nån bara ta initiativet att bilda en hemsida som heter typ www.railsinsweden.tk eller nå sånt enkelt
så kan alla skicka beskrivningar å bilder på mail till han?

Raildatabas
Jag tycker helt klart det låter som intressant idé. Ni kan redan nu börja plåta rails i er hemstad, så börjar jag snickra på upplägget för hur det ska se ut på Freeride.

Raildatabas
skulle va bra om den databasen är baserad på en karta,.. så man typ kan zooma in på olika delar av sverige å alla bra railsen är typ röda privkar å klickar man på dom så kommer det upp en bild å lite text eller nått liknande..

typ som på eniros hemsida med prockar på var nån bor eller så att man kan zooma om ni fattar:P

Raildatabas
elelr bara göra det enkelt att söka på en stad så kommer det upp rails som liger där och vilken del av staden dom ligger i!

någon som e bra på hemsidor som kan ta initiativet å göra detta? vore grymt kul!

Raildatabas
de här är ju skit grymt!! Men va ska man skriva om railen då?..

-hur lång den e..
-svårighetsgrad..
-vart den ligger..
-och ett fotto på den..

typ de eller? :P så om alla börjar redan nu, så kanske vi har en rail databas till nästa vinter.. :P ;)

Raildatabas
skit bra ide !! fast ja bor i finland :d..fint me er svenskar e att ni tar egna initiativ till saker!.va inte så j*vla negativ å gör nått bättre själv istellet!

Raildatabas
hehe men tycker iallafall att en karta över staden med railsen utmärkta på den skulle vara bra.. för då slipper man berskriva vägarna så noggrant:P

Raildatabas
mm fast jag tror att inte så många komemr kunna fixa en digital karta å märka ut railen på. kan va lite svårt kanske...tror mer på att man själv beskriver vägen och typ adress på ett hus elelr gata i närheten så kan man ju söka på eniro så får man ju upp enm karta vert de ligger :)

Raildatabas
Ja, raildatabasen ska stå klar till vintern.
Någon slags kartlösning måste hittas, men fram till dess räcker det att ni kommer ihåg var railet låg och att ni kan peka ut det på en karta, så löser det sig förhoppningsvis.
Bilder är väldigt viktigt i olika vinklar så att man tydligt kan se allt.

Raildatabas
japp.. om man har bilder å vägbeskrivning klar.. vart ska man skicka det isåfall då?

inte för att jag har det men så att jag vet hur man ska göra..:S

Raildatabas
Ska va tråkig men tror ärligt inte att de går o fixa..= /

vore sköjj men hur ska man hålla reda på typ 100-000 handrails ?

sorry grabbar tänk mer ..

peace

Raildatabas
hem om man tar å lägger in dom railsen man själv vet om så är det nog inte så omöjligt.. eftersom att dom flesta städer bara har ca 10 rails som går att ta.. sen finns juh sthlm å gbg å så som har kanske flera hunda.. men det är väl bara att ta en stad i taget å så ät det klart på några månader!

Raildatabas
har också sett den sidan.. skulle vara underbart om en sådan sida skulle gå att fixa..
det är juh bara det att nån måste börja

Raildatabas
Detta kan bli riktigt bra om nån bara får den berömda tummen ur där bak och börjar dra in lite bilder från folk här på freeride och sedan gör en hemsida !!!!!

DEt finns ju redan några som har tagit första steget å knäppt kort det tycker jag fler ska göra så ut med er å leta :D:D

<--Peace out-->

Tillbaka
Topp