Railevent i sthlm på höstlovet

EricH

Medlem
Tja. I och med att Kungsan railjam blev inställt så tänkte jag att vi borde köra något ändå! Det behöver ju inte vara allt för seriöst, jag är säker på att de flesta blir glada, bara man får åka lite. En backe, en rail och lite snö är ju bättre än ingenting!!

Man skulle kunna köra i någon av stockholmsbackarna, typ väsjö eller hammarby. Tror mer på hammarby, dels för att det är lättare att hitta och ligger mer centralt men även för att jag har någon känsla att det blir lättare att få tag på dom ang. att låna boxa/rail.

Alla som tycker det verkar najs och eller kan hjälpa till på något sätt, skriv!!! Det behövs nog en del som hjälper till med att gräva, dra dit railen osv.

Sen vet jag inte men vore grymt om de som tänkte anordna kungsan railjam är på att hjälpa till. Det behövs ju någon som har släp och kan köra och sen var väll inte friluftsfrämjandet deras enda sponsor, de andra sponsorerna kanske fortfarande "vill vara med".?

asså va ja vet så ska de va nåt orage railjam nånstans i sthlm vet ej vart. men fråga jeppenator (han e hos sin mormorr nu men) de är han som ska ha fixat nåt. han skulle skriva om de när han kom hem sa han

det vore sjukt nice, jag är på att hjälpa till och jag kan få med mig en hel del folk med spadar, saft och grejer också :D

DET KOMMER BLI RAILJAM!!

1a November! "Trick Or Treat" railjam utanför länna sport! Orage å Länna som sponsorer.

mera info kommer! så alla skidsugna som ville köra kommer få åka så de räcker och blir över iallafall!

sen avslutas dagen med filmvisning av secondhands nya film klockan 16:00 på alpint!

så stay tuned! info droppar i veckan här på freeride!
peace

jag är med och jag vet en kille som har lastbil som kanske kan hjälpa till???

ok, det verkar grymt med länna men om du (HENRIKSSON) pallar fråga så kan de säkert bli najs det också ;) Jag ska försöka få tag på nån inom hammarbybacken, man borde kunna ringa skistar o bli vidarekopplad.

Är det någon som har erfarenhet från sådant, kan man bara låna en box eller är det massa krångel med avtal o sånt? Jag har en massa rör hos mig som vi kan använda annars. Om hammarby inte funkar kan vi köra på pvc-boxar i väsjö, hehe.

Om någon råkar ha någon kontakt kan man kanske ha en liten tävling med priser osv. Räcker typ att ens förälder jobbar på ett godisföretag och kan fixa en kartong ellr liknande. Musik måste ju också gå, bara de inte regnar.

Verkar ju vara många som är positiva till att hjälpa till så det kan nog gå ;)

Kul att många vill engagera sig i Railjam här i stan. Men kör det inte samtidigt som "Trick or Treat" på lördag. Se istället till att dra dit så många som möjligt så kommer det bli grymt!

Har inte fått tag på hammarby men var i väsjö o körde lite o såg att deras boxar står ute, vi skulle kunna köra 2kinken och flatboxen, de är jävligt tunga men vi var typ 5 pers o gjorde det för nått år sen så det lär funka. Om någon har bil och släp och man kör typ 10 gånger så blir det grymt. Ev. hyr man ett släp om någon har dragkrok.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp