Rails av stål..

• Trådstartare Trådstartare Stjidran
  • Start datum Start datum
S

Stjidran

Guest
Rails av stål..
Ello everybody, jag skullbe vilja veta om ni har nå bra tips hur man skall göra för att klara tex ett rail som har 2 st stål/järn rör på sig, hur brett hoppet skall vara, eftersom jag e nybörjare på den hela jibbing/park grejjen så uppskattas alla tips, men var snälla och skriv inte det det är bara att pumpa fart och satsa på den längsta railen dom har.. Seriösa svar tack! = )

Rails av stål..
första gången jag railade va på en 9 meters box. de första försöken så kändes det som om de skulle hugga så jag lutade mig bakåt vilket resulterade att ja drog på arslet...
*luta dig inte för mycket bakåt
*va mjuk i benen när du ska upp på railet
*kolla mot railets slut

Rails av stål..
så typ sammanfattningsvis : railen under bindningen, titta mot slutet av railen, låta dig lite frammåt och stå bredbent eller??

Rails av stål..
citat ur åka skidor '' man kommer långt med lite mod '' stämmer verkligen du dör inte av att ramla på röven några gånger börja med en kort box lr såna tjocka plaströr som ligger på marken i backen å böj på benen ttittat mot slutet luta dig framåt. det blir lättare att hålla balansen om du står bredbent och vrider skidorna mer rakt åt sidan än att halvsatsa å åka upp med rake ben å bara vrida skidorna lite.

Rails av stål..
Tänk på att det glider mycket bättre än typ träräcken, luta mer framåt än om du ska köra på trä.

Rails av stål..
ja lärde mig rail iförgår :D kör in mot railen ganska bredbent när är vid slutet av kicken innan railen så hoppar du upp mella 70 till 90 grader åt det hållet som känns bäst va ganska bred bent näru landar på railen och landa mitt under binningen sen kollaru bara mot slutet av railen också glid eller hoppa av på slutet. kolla bara så de inte hugger innan du provar railen känns betydligt säkrare.

Rails av stål..
så typ sammanfattningsvis : railen över bindningen, titta mot början av railen, låta dig lite bakåt och stå smalbent eller??

Rails av stål..
Luta dej absolut inte bakåt. stå rakt. om du känner att det är obekvämt och tror att du ska hugga så kan du vinkla den främre skidan lite bakåt/uppåt.
Försåk att bara vrida benen runt 90grader. du behöver inte komma exakt 90 grader runt bara du inte får en skida på varje sida av railen.
Håll låg profil (böj dej långt ner) och stå på. Droppa av och glid iväg med händerna i luften.

Rails av stål..
Du kan ju börja testa och tucha lite med tailarna först och sen när du är redo så tar du lite lagom med fart och landa med railet typ i mitten under pjäxorna...

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp