Trevligt att du kommer till Funäs

Ville bara säga det.
Jag tänkte att jag skriver lite kortfattat om vad jag tycker om de olika ställena.
Tänndalen - Störst. Flest backar, flest liftar, mest plats. Tänndalen är en helt ok anläggning, men enligt mig är den lite för monoton. Alltså, många backar är lika varandra. Off-pisten är heller ingenting att jubla över, men den finns om man letar lite.
Funäsdalen - Bästa pisterna i Västra Härjedalen. Ärligt talat. Alla backarna där är branta och omväxlande. Mycket bra piståkning. Det ligger värre till med off-pisten där. Självklart finns det. Men skogen är generellt sett väldigt tät och ganska svåråkt. Det går att åka tills benen blir trötta tack vare den snabba liften.
Ramundberget - Relativt stor anläggning. Definitivt den bästa off-skin. Någon nämnde Skars, jag antar att han/hon menar Skogsparken. Skogsparken är ett mysigt ställe, det finns drops och lines i varierande svårighetsgrader. Tyvärr blir det uppåkt väldigt fort eftersom det är så lättillgängligt. Osthangsliften har många sköna off-pist åk. De är ganska mycket brantare än i Skogsparken.
På slutet av transportleden mot Osthang finns bäckravinen.. den nästan lovar fluffigt, underbart puder.
Nackdel med Ramund, speciellt Osthang är den söliga liften. Även de liftköer som kan uppstå, i alla fall vid Stjärnliften och Solliften.