Ramundberget i början av Maj?

Carled

Aktiv medlem
Jag har lite planer på att få lite skidåkning vid Kristi Himmelsfärd, alltså den 5:e Maj eller vad det är, vecka 18... Jag vet att Riksgränsen brukar vara fullt åkbart vid denna tidpunkt, och eftersom Ramis är snösäkert så förmodar jag att det också fungerar. Min fråga är därför om jag är helt ute och cyklar eller om jag kan se fram emot en trevligt helg, finns det snö i Ramis i början av maj???

Det finns säkerligen lite snö kvar. Men det vette fan om de har några liftar igång.. Ska själv upp Valborgshelgen och har för mig att det är sista helgen de kör liftarna. Tura går dock säkert finemang.

De har ju snögaranti tom sista april vilket innebär att minst fem nedfarter ska vara åkbara inom hela området som hör till Funäsdalsfjällen. Jag vet faktiskt inte när de planerar att slå igen i år men rimligtvis borde det vara någon lift igång i Ramundberget runt den 5:e maj. Ring till Turistbyrån på tel. 0684 - 164 10 så kan du säkert få ett bättre svar.

De brukar stänga liftarna efter valborgshelgen. Jag vet att nåt år har de haft massor med snö kvar efter det och då har man kunnat hyra anläggningen för en dag till ett rätt bra pris faktiskt. I år lär Ramund ha åkbara pister långt in i maj.

Snödjup

Tillbaka
Topp