Ramundberget

Swedda

Ny medlem
Ramundberget
Ska du vara i Sverige i vinter och inte vet vart du ska åka.... ÅK till ramundberget isåfall ... Helt underbar åkning ...!!! .. . kom hem därifrån i gårkväll .. men det är garanterat inte sista gången jag är där

/swedda

Ramundberget
Jag kan bara hålla med...

En fråga bara.. Håller snön för skogsskidåkningen runt Osthang..

Letade du dig ut till höger om hosthang (uppifrån sett) ??

Ska dit v.8!!

Ramundberget
japp skogsakningen funkade den med.. var ut vid svarte petter.. alldeles till hoger om den.. och den var massor av sno sa det funkade alldeles utmarkt tycker jag.

Ramundberget
Kan bara hålla med om att ramundberget har underbar skogsåkning! Dem har faktiskt gallrat ut skogen för att få denna underbara skogsåkning... Ett annat plus är att Ramundberget har jämt grymt mycket snö!

Men jag har vart i Ramundberget många ggr nu och börjar lednsa, om skogsåkningen är uppåkt eller dålig pga snön så är det inte så kul att vara där. Fallhöjden är kass, väldigt korta backar. Parken är placerad i fel backe! I den backen parken ligger i är det nästan nada lutning! Man får upp bra med fart till första hoppet/hoppen sen måste man dra en etta för att få lagom fart till sista hoppet....halfpipen är helt värdelös, går inte göra något annat än flyga ut ur den...Osthang är mycket bra och brant och ännu bättre om man skråar ut till höger. Där kan man få feta drops. Men liften i Osthang går inte fort...

Men det är värt att åka dit ändå....

Ramundberget
Kan inte hålla med om att det är för flakt ... dock så är ju det en smakfråga och beroende på hur duktig man är att åka ... jag gillade helags skarpt.. å den blir ju hyfsat lång om man åker ända ner till stjärnliften igen ... fast som sagt det beror ju på hur duktig man är ... jag tillhör inte Toppen av åkare .. så jag tyckte att svarte petter var nästan väl brant för mig :) .. vad gäller parken så håller jajg med dig ... vurpar man i första hoppet e det nästan kört sen .. å de e ju ett litet minus.

ha de gott

/Swedda

Ramundberget
tyværr ær det ju samma sak med tenndalen.Hamra parken ær før platt.Dom har ju lagt upp hoppen snyggt på rad och i storleks ordning.Men hur man æn klockar landningen så går det inte att køra linjer.Vi var dær ganska tidigt i fjol och då var inte pipen klar æn men den var inte så lång....som det såg ut iaf.

finns det något stælle i sverige som har en seriøs pipe???Med pipe dragon och kunnigt folk??

skid orten dær jag bor nu har køpt maskinen som de byggde artic challenge pipen med, før sju hundra lax..det tycker jag ær en lagom uppoffring.Tænk om åre skulle gøra nått sånt.Tænk om åre hade snø.

norrmæn må vara skryt månsar men de bygger bra snowboard parker.

Tillbaka
Topp