AdamClaeson
Medlem
Rapport från ett varmt Alperna!
Kanske kan vara till hjälp för någon... http://se.snow-forecast.com/pages/twitter
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ta med skridskor. Är du i behov av puder så skulle jag se till å börja be till varenda vädergud jag kan komma på! Fördelen med vädret är ju att brännan blir schysst!AdamClaeson sa:Men va fan, lyssna på JFR, ingen som har status på Serre? Drar ju dit om 9 dar och är i puderbehov!!!![]()
Jag är här nu och har varit här sen i december. Vi har inte sett snö falla från himlen på ett par veckor. Letar man sig till grannsystemen åker man dock knä/midjedjupt. Eller ja grannsystem och grannsystem, 30minuter med bilAdamClaeson sa:Gaaah! Brännan skiter jag fullständigt i... Är du precis hemkommen eller befinner du dig i Serre nu? Inte ens bra mellan lärkträden? Är det så isigt alltså. Ovanligt för alperna...Jag får väl hoppas på att dumpen kommer nästa fredag!
Serre har ju trots allt 300 soldagar per år. Så det är väl inte helt oväntat. Det blir snödansen, be till snögudarna, kanske offra något för att vara på den säkra sidan... Hoppas Kung Bore är oss nådiga!
![]()
Hej, vilka system och riktning tänker du på? La Grave?somebody sa:Jag är här nu och har varit här sen i december. Vi har inte sett snö falla från himlen på ett par veckor. Letar man sig till grannsystemen åker man dock knä/midjedjupt. Eller ja grannsystem och grannsystem, 30minuter med bilAdamClaeson sa:Gaaah! Brännan skiter jag fullständigt i... Är du precis hemkommen eller befinner du dig i Serre nu? Inte ens bra mellan lärkträden? Är det så isigt alltså. Ovanligt för alperna...Jag får väl hoppas på att dumpen kommer nästa fredag!
Serre har ju trots allt 300 soldagar per år. Så det är väl inte helt oväntat. Det blir snödansen, be till snögudarna, kanske offra något för att vara på den säkra sidan... Hoppas Kung Bore är oss nådiga!
![]()
Det är bättre med snö i riktning mot Italien. I Montgenevre har det varit ok med snö utanför pisterna i veckan och i Sestriere gick det att köra upp emot 50 cm ospårad snö på vissa ställen igår. Men det behövs mer snö.JFR sa:Hej, vilka system och riktning tänker du på? La Grave?somebody sa:Jag är här nu och har varit här sen i december. Vi har inte sett snö falla från himlen på ett par veckor. Letar man sig till grannsystemen åker man dock knä/midjedjupt. Eller ja grannsystem och grannsystem, 30minuter med bil
Knappast en halvtimme mellan Serre och St Foy. Däremot kryllar det av små trevliga orter runt Serre... Just pick one.Hybris sa:@jfr: Jag tror att somebody menar Sainte Foy. En liten by med stor skidåkning.
/Jonas
+1Carlos86 sa:Någon som vet hur snöläget är i Saalbach? Kollat lite på prognoserna och de har ju haft +10 nu i några dagar. Ser ut att komma både snö och regn i slutet av veckan.
På tal om varmtfelix sa:+12 i Gressoney/Champoluc idag, men det är ju skönt på sitt sätt![]()
Ja jävlar, har du deffat :lol:Jarle sa:På tal om varmtfelix sa:+12 i Gressoney/Champoluc idag, men det är ju skönt på sitt sätt![]()
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hpho..._498883848014_732793014_6369532_2219616_n.jpg
Inte långt ifrån toppen av berget :P
Snälla visa lite av Luddes muskulösa bringa då!Jarle sa:Hann bara testhoppa innan skuggan kom men vi ska tillbaka snart, film kommer i nästa avsnitt
Vill inte att Arnold ska bli avundsjukmmmmm sa:Snälla visa lite av Luddes muskulösa bringa då!Jarle sa:Hann bara testhoppa innan skuggan kom men vi ska tillbaka snart, film kommer i nästa avsnitt
Den som ändå hade så mkt snö!STORPOTATEN sa:Ja det är varmt, och ja det är mkt mindre snö än vanligt. Men det går dock att hitta på skoj saker ändå: http://altabloggen.wordpress.com/
Det är mestadels brunt med inslag av grönt och smutsvitt.STORPOTATEN sa:Är det så illa i BG?
Deras blogg är ju från La Plagne, mitt i snöfattighetens högborg!
Inte bitter, men du kanske dricker en hel del bitter. Sadla om tilll barbum månne?Jarle sa:Det är mestadels brunt med inslag av grönt och smutsvitt.STORPOTATEN sa:Är det så illa i BG?
Deras blogg är ju från La Plagne, mitt i snöfattighetens högborg!
Helt sjukt faktiskt, ingenting som är i närheten av brant har någon snö alls, mer eller mindre inga klippor har snö i uthoppet eller landningen. Kicken vi byggde häromdagen, ja, landningen är grön (2000+ möh)
Ja ä int bitter :P
Såg det, trist åt dig men du ska väl å andra sidan inte klaga, bilderna du har skickat är ju inget fel på direkt.Hasse_Lindborg sa:Andermatt har massa snö och massa hård snöPuder saknas men snö är det
Snön är ju fan hemma när ja är här... Det suger då...
du sugerJarle sa:Såg det, trist åt dig men du ska väl å andra sidan inte klaga, bilderna du har skickat är ju inget fel på direkt.Hasse_Lindborg sa:Andermatt har massa snö och massa hård snöPuder saknas men snö är det
Snön är ju fan hemma när ja är här... Det suger då...
Hasse_Lindborg sa:du sugerJarle sa:Såg det, trist åt dig men du ska väl å andra sidan inte klaga, bilderna du har skickat är ju inget fel på direkt.Hasse_Lindborg sa:Andermatt har massa snö och massa hård snöPuder saknas men snö är det
Snön är ju fan hemma när ja är här... Det suger då...![]()
Yepp, låter som Chamonix.Onlytelemark sa:strålande sol i Chamonix idag, men stenhårda pister, ramla brant, o du får hämta skidorna 1km högre upp,,