Rätt storlek på union bindningar

Zebba

Ny medlem
Köpte ett par Union cadet bindningar på nätet. Köpte M/L, kom och tänka på ifall dom blir för små för jag har 10,5 dojjor. Hitta igen storleks guide på någon sida.

Kanske bara är jag som är dålig på att leta. Men visst måste de funka, för L/XL lät aldelles för stort i mitt tycke.

Nån med ett bra svar så hinner jag ändra på min order ifall de blivit fel.

Tack på förhand

10,5 är väll ungefär 43 i eu-storlekar om jag har rätt. Sålänge union inte gör bindningar anpassade för jättar så låter M/L som en alldeles ypperlig storlek för dig;)

Nä jag har beställt idag på nätet så dom har inte kommit. Blir lite sådana här frågor när man impuls köper utan att kolla igenom ordentligt =)

Jag köpte ett par union Data i M/L och jag har även jag 10,5 i boot. Maxa inställningarna så ska du se att det blir superbra! Du behöver inte maxa capstrapen. Är lite större än Burtons M bindningar som även de passar men är på gränsen. Tänk på att maxa Gaspedal så kommer det bli superfit på dem!

Jag har storlek 42 och M/L på mina union force och det passar rätt bra men jag tror inte jag hade fått ner ett par 10,5.
Körde L/XL förut med ett par 42,5 passade sjukt bra. mkt bättre än mina jag har nu. så jag skulle köpt L/XL om jag hade 10,5

står ju också i storleksguiden M/L -9
L/XL 9,5- upp

Jag har ozone 10,5 och kör M/L.. jag skulle kört vanliga 10,5 i M/L också tror jag, mina är typ perfekta fast det är ju "shrinkage tech" or whatever så det är som 9,5or. Kolla när du får dom bara så ser du ju, i värsta fall får du väll skicka tillbaka dom elelr sälja

Det beror ju på hur bootsen är och brädans bredd där bindningarna ska sitta...

L/XL är min gissning, men som sagt kolla när du får dem så ser du ju. Inte bra med för mycket "over hang" dock ;)

jag har 9,5 på bootsen och jag har L/XL på mina cadet, sitter underbart med rätt inställningar, beställde de i M/L först, men då var bootsen precis på gränsen att åka utanför :P

Fick hem dom idag och måste säga att dom passa ju riktigt bra. men att 9,5 skulle varit på gränsen till för stora till M/L kan jag inte förstå. Har inte ändrat något ännu på mina men redan så ser man att dom passar utan problem. Jäkligt skönt måste jag säga att största minuset att handla på nätet är när man ska byta prylar.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp