Redigerings program.

viktorpaunia

Ny medlem
Redigerings program.
Tja! Vad kan ni rekomendera för redigerings program ? Jag har pinnacle... är det bra eller ska jag skaffa annat redigerings program ?

Senast ändrad:
Redigerings program.
det märker du väl själv om det är bra ? har programmet alla funktioner du vill ha eller är det segt eller nått , byt isåfall till sony vegas eller nått o testa :)

Redigerings program.
Både sony vegas 9 och adobe premiere är bra och lätta pogram.. Men min åsikt är att sony vegas är något lättare att lära sig och leka med, då alla allt är lättare att komma åt...( speciellt effecter osv.) Annars är dom hyffsat lika då det mesta finns i båda programen, men att premiere är något svårare. Sedan finns ju även final cut, men har själv inte detta så vet inte hur det fungerar.. Annars är det väll bara att satsa på Avid !! hahaha

Redigerings program.
Lär dig pinnacle först och när du tycker att du behöver fler funktioner eller möjligheter är det dags att kika efter annat :)

Redigerings program.
Premiere utan tvekan, kan vara svårt att lära sig från början men när man fattar är det bäst utan tvekan.

Redigerings program.
går mycket smidigare att redigera i premiere än i vegas och renderings resultatet tycker jag alltid känns bättre.

Redigerings program.
F-T sa:
går mycket smidigare att redigera i premiere än i vegas och renderings resultatet tycker jag alltid känns bättre.
Är premiere gratis? för när jag gick in på deras hemsida fanns det full version(kostar) och test version(gratis).
Funkar test versionen bra ? är det den du kör på? Länka vars man kan ladda ner.

Redigerings program.
Test verisionen är precis som riktig men den funkar bara i en månad. Resten kan jag inte svara på för det blir mot forumreglerna. kolla tutorials på Youtube för att få svar på sista frågan

Redigerings program.
I skolan (jag går media) så sitter vi med final cut å avid fast de e ju på mac sen finns de typ nått med adobe cs5 ngt film grejs också men de kostar 25000 så lite väl ovärt:)

Redigerings program.
F-T sa:
Test verisionen är precis som riktig men den funkar bara i en månad. Resten kan jag inte svara på för det blir mot forumreglerna. kolla tutorials på Youtube för att få svar på sista frågan
Går det att ladda ner test versionen flera gånger? om man tar flera olika e-mail:s tex?

Redigerings program.
F-T sa:
Går det att ladda ner test versionen flera gånger? om man tar flera olika e-mail:s tex?

Redigerings program.
Jag tror snarare att installationen inte funkar mer än en månad, att ladda hem eller att installera programmet på nytt hjälper nog knappast.

Redigerings program.
puuber sa:
I skolan (jag går media) så sitter vi med final cut å avid fast de e ju på mac sen finns de typ nått med adobe cs5 ngt film grejs också men de kostar 25000 så lite väl ovärt:)
CS5 går bara att köra med x64 OS också.

Redigerings program.
Jag kör med pinnacle studios 14 HD och tycker rent ut sagt att det är skit tråkigt. Det finns inga roliga effekter och man har ungefär lärt sig allt efter några dagar. Jag rekommenderar starkt premiere pro CS3 eller CS5. och om din dator pallar så ta gärna After effects CS5 ochså. då kan du göra väldigt mycket mer än med Pinnacle. Premiere pro är mycket mer avancerat men det betyder inte att du måste göra det mer avancerat än vad det redan är. Dvs. att du inte behöver använda dig av den svåraste tekniken som programmet erbjuder. Allt beror på hur duktig du är. Kanske ingen nyhet ? :)

Tillbaka
Topp