redigerings program ?

viktoorM

Ny medlem
redigerings program ?
tja, jag har några klipp här men jag vet inte vilket redigeringsprogram jag ska ha.

kom gärna med några tips!

redigerings program ?
Om du ska ha vegas så skaffa Vegas 10.. Annars har du ju pinnacle, vet inte om det är 14 som är nyaste men .. Adobe premiere cs5 som sagt..! Om du har mac så är det ju final cut som gäller.

redigerings program ?
J4y1Films sa:
Om du ska ha vegas så skaffa Vegas 10.. Annars har du ju pinnacle, vet inte om det är 14 som är nyaste men .. Adobe premiere cs5 som sagt..! Om du har mac så är det ju final cut som gäller.
själv så tycker jag att vegas 10 är så. typ kompliserat, fattar inge mycket med det men man vänjer ju sej

redigerings program ?
jag har tankat hem adobe premier cs5, och då fick jag massor av andra saker med tex. adobe encore cs5, adobe mediaplayer osv. och då undrar jag vilket jag ska använda till fim redigering (jag fick fler än dom jag skrev)

redigerings program ?
jesper_johansson sa:
J4y1Films sa:
själv så tycker jag att vegas 10 är så. typ kompliserat, fattar inge mycket med det men man vänjer ju sej
vad gör vegas 10 mer komplicerat än 9? Lite 3d-stuff men annars är ju allt i princip lika.

redigerings program ?
Jan kör på Sony vegas hd platinum 10 och jag tycker inte det e så överdrivet krångligt.
Jag har aldrig jobbat med filmredegrings program förut och allt jag kan i programmet har jag lärt mig genom youtube lr att ja testat mig fram.
Varför använda äldre program när det finns nyare?

redigerings program ?
Har inte provat vegas 10 bara 9, men jag kan säga att Premiere pro cs4 är 1000ggr bättre än vegas 9 pro. Jag tycker det för Adobe är 1000 ggr snabbare att redigera i, på min data blir renderingskvaliten bättre och nästan inga lagg. Det går fett mycket snabbare med alla ``fast keys´´ på tangentbordet. Men det är bara min åsikt, det bästa är att prova båda. Cs5 funkar bara på 64 bit.

Senast ändrad:
redigerings program ?
jag har nå jävla adobe extension manager cs5, adobe media encoree cs5 osv...

men vet någon nå ganska bra program som inte är så jätte kompliserat?

redigerings program ?
Jag använder Final Cut Pro som är rätt så enkelt men då krävs det ju MAC då ...

redigerings program ?
Du kan mjuta hela ljud spåret lr ta i högkanten där ljudfilen och bildfilen möts och sen drar du bara ner ljudfilen som om du skulle sänka ljudet på datorn du drar den neråt!

redigerings program ?
jesper_johansson sa:
nu har jag vegas 9, och när man lägger till klipp, hur gör man då för att ta bort ljudet på klippen?
högerklick på ljudspåret>switches>mute eller muta hela spåret genom att klicka på den blåa "stopskylten" i vänstermenyn

redigerings program ?
när jag använder vegas 9 då blir kvallan hur dålig som helst, har provat att bytt men inget typ blir bättre. Vet någon någon kvalite som är bra?

redigerings program ?
och nu har jag gjort en film och vet inte vad jag ska spara den som, jag trycker på render as och sen kan man typ välja olika kvaliteer eller vad de är, och vet inte vilken jag ska välja om jag ska kunna lägga upp den på fr

Tillbaka
Topp