redigeringsprogram

• Trådstartare Trådstartare Oree
  • Start datum Start datum
O

Oree

Guest
redigeringsprogram
Godagens!
ja hålelr på å gör lite filmer o då använder ja windows movie maker2. har börjat tröttnat på dä o undrar om nånn vet vart man kan ladda hem gratis någe annat redigeringsprogram! Tänkte kolla först innan man gå å köper nått.

Tack på förhand

Lillen

redigeringsprogram
Det finns Avid Free DV på www.avid.com HAr ingen erfarenhet men har hört att det ska va hyggligt
Fast Vegas knäcker allt.

redigeringsprogram
Avid (ev. Express)
Adobe Premiere

Ingen av dem gratis, men bra program jämfört med hobbyprogramen du blivit tipsad om.

att få tag i freeware (speciellt bättre än WMM2) är nog inte så lätt, videoredigeringsprogam är ju hyffsat komplexa...

redigeringsprogram
ladda aldrig hem program som premiere o vegas, ni får garanterat virus på köpet. och, snälla, varför vara olagliga? det är ingen skillnad på att sno ett program för några tusen än att sno en cykel? och hur många går runt och snor cyklar?

redigeringsprogram
"ladda aldrig hem program som premiere o vegas, ni får garanterat virus på köpet". vad är det för jävla skräckpropaganda? det finns antivirusprogram.

redigeringsprogram
har ni inte ett grymt virusprog. så kommer programmet ni laddat hem börja lagga etc. ni kommer aldrig kunna redigera stora projekt för det hänger sig.

redigeringsprogram
jwester, vad snackar du om? virusprog kan bara kolla om det finns virus, inte förbättra ett programs prestanda på något sätt. att program börjar lagga beror för det mesta på att du har en sopig dator helt enkelt, eller att cracket är dåligt.

ja, man är säkrare när man köper program. men det är ingen garanti för att det kommer fungera felfritt. nån som har haft problem med en köpt version av windows? så gott som alla. men för mig är det enbart en kostnadsfråga, jag har inte råd att vara laglig.

redigeringsprogram
Jwester säger: "så kommer programmet ni laddat hem börja lagga etc. ni kommer aldrig kunna redigera stora projekt för det hänger sig."

Det verkar som du har i alla fall lite rätt där. Jag laddade ner Adobe Premiere 6.5 och 7.0. Dom hänger sig stup i kvarten, trotts att jag har Norton Antivirus (det måste väl ses som ett bra antivirusprogram). Till slut blev jag så trött på dom att jag laddade ner ett annat videoredgierings prog. Ulead: som funkar helt klockrent, inte det minsta lagg , trotts stora filer.

Det kanske kan löna sig att köpa ett "bra" program i stället för att ladda ner det? ...Problemet är ju det här med pengar... om man lever på barnbidrag som ska räcka till kläder m.m. =)

Fundrat lite på Pinnacle Studio 9: någon som har något att säga om detta prog, eller e det bara skit.
Vet bara att:
Premiere är grymt , så länge det inte hänger sig!

redigeringsprogram
Adobe premiere brilljerar, men vegas duger oxå så som pinnacle studio 9, har alla men rekomenderar adobe, lite mer avancerat men...

-peace

redigeringsprogram
da eric: ville bara klargöra det faktum att ett virusprogram inte på något sätt kan förbättra ett programs prestanda, kvittar hur jävla bra virusprogram du har. virusprogram kan inte gå in och "snabba upp" ett annat program. jwester slängde ur sig två helt felaktiga påståenden på raken, kände mig tvungen att.. jaja... fuckshit shitfuck, inte lönt att oja sig mer...

ang. dina problem med redigeringsprogram, det kan bero på så oerhört mycket. tex fungerade avids program inte alls för mig, men det gjorde däremot premier. gemensamt för alla videoredigeringsprog är ju att de är rejält resurskrävande, så se till att ha en kraftig dator, då ökar nog chanserna att det program du vill använda funkar bra på din dator också.

redigeringsprogram
För den som tycker program som Movie Maker 2, Pinnacle Studio 9 och Ulead Video Studio 8 är allt för banala och inte vill lägga flera tusen kronor på ett professionellt redigeringsprogram (och inte vill köra en pirat av Adobe, Vegas eller liknande), är Magix Movie Edit Pro 2005 á 599:- ett klipp!

MEP 2005 har funktioner som på de flesta punkter är fullt i klass med tiodubbelt så dyra konkurrenter. Lite tuffare att komma igång med jämfört med "familjeprogrammen" men när man väl passerat tröskeln är det väl värt det arbete man lagt ned!

http://www.magix.com

MVH/MM

redigeringsprogram
VIRUS ??? Vad är det ?

Själv använder jag en bärbar Mac.
Den levereras med ett redigeringsprogram och aldrig några
virus.

Filma på dagen, redigera sedan i stugan.
Filmvisning vid 21-tiden

Frågor tryck på denna http://www.apple.com/se/switch/

(Om man vill redigera i ett alt. är www.avid.com/freedv bra).

redigeringsprogram
Ladda hem, att köpa är bara dyrt.
Livet är en fest, använd pengarna för programet du laddar hem till party istället!=)

redigeringsprogram
Redigerade en 40 min lång spelfilm på min dator hemma. Detta var ett projektarbete.
Jag tror inte Premiere "hängde" sig en enda gång, fast visst var det andra småproblem med det. Och ja det var en ickeköpt version :)
Kan säga att det handlar om cirkus 200 timmar redigering.

Tillbaka
Topp