Redster SL vs Hero ST

skeebum

Medlem
Redster SL vs Hero ST
Hej

Som rubriken säger, har ni provat Atomic Redster D2 SL eller Rossignol Hero Elite ST?
Vad tycker ni om dom.

Jag har provat Hero, dock endast några åk. Dom var roliga och kändes stabila. Men inte riktigt lika kvicka som Head Rebels.

Är Atomicarna kvickare? De har 2 meter kortare radie. 11 meter vs 13 meter.

Redster SL vs Hero ST
Jag har inte provat vare sig Rossen eller Headskidorna, men tycker du inte att Redstern är kvick nog vet jag inte vad som skulle vara det. Sen är de stabila också, men med den radien blir de något begränsade, så Rossen är säkert smulan mer allround. Men enda sättet att veta säkert är ju som alltid att prova även Redstern om du har möjlighet.

Redster SL vs Hero ST
Jag har inte provat Rossignolskidorna, men äger ett par Head iSL Rebels och har provat Atomics dubbeldäckare.

Jag tycker att både Head och Atomicskidorna är grymt bra och väldigt roliga att åka på med riktigt kort svängradie och fantastiskt kantgrepp. Atomic kändes dock betydligt styvare än vad Head är, något som gjorde att jag personligen gillade Heads skidor bättre.

Atomic Redster D2 SL är dock utan tvekan en av de bästa skidorna jag åkt på, jag hade en riktigt rolig dag då jag testade dem. Det hade förvånat mig om du blev missnöjd med dem.

Redster SL vs Hero ST
Tjena!

Jag är en gammal racare som mest kör offpist idag.

När jag skulle köpa pistskida till i år, så var valet Atomic D2 Redster SL eller GS. Jag är en utpräglad högfartsåkare så en GS kändes naturligt MEN SL skidan är så sjukt roligt och klarar även MYCKET fart och länga svängar sin radie till trots.
Jag har nu ett par SL 165 och är sjukt nöjd.

Slöåka m ex barn: Jajjemen
Aktiv kortsväng: Jajjemen
Aktiv långsväng: Jajjemen
Off pist: När det är riktigt bra snö spelar det ingen roll vad du har under pjäxorna *eller hur* :)

Redster SL vs Hero ST
Låter fint.
Jag beställde ett par Redster SL igår.
Så det ska bli kul. Köpte lite kaninen i hatten, men med alla lovord den fått, så känns det rätt tryggt.

Tillbaka
Topp