Reklamation till sport-conrad

Skiersdown

Ny medlem
En härlig skiddag tillsammans med Carled där man trots snöbristen som finns i Sverige lyckades få sig lite av det vita guldet, med ett par Mantra under fötterna och ett par bindningar som precis flyttats två cm bakom den rekomenderade linjen(omonterade).

Allt var frid och fröjd, sista dagen för mig innan det är dags att bege sig hemåt, vi bestämmer oss knata en liten bit för att se om man kan få lite mer av den härliga snön, och visst var det lite bättre.

Halvägs ner händer dock det jag trodde inte skulle hända mig, ena skidans top delaminerar.

Så nu har jag börjat fundera på vad man ska göra:

1. Skicka skidorna till conrad och hoppas på att få ett par nya, allternativt att de lagar skidan åt. Men då riskera att få betala frakten.

2. Strunta i att skicka skidorna till farbror Conrad och knata in på Alpint/Alpingaraget och slänga upp pengarna för en lagning, för att sedan vara väldigt tveksam till völkl trots skidans fantastiska egenskaper.

Lita fakta om skidorna:

Inköpta i november förra året. Pga en hockeyskada så var det endas deras 15 dag på snö som de gick sönder. Alltså är de i hyffsat bra skick fortfarande. Första dagen sedan Ramundbergets skidshop omonterade dem, påverkar det reklamationen på något sätt?

Bilder på skadan, när jag håller ut delarna så gör jag det utan mycket motstånd(jag tvingar alltså inte ut delarna).

IMG_0515.jpg

IMG_0516.jpg

IMG_0520.jpg

Där det orange völkmärket är slutar "delningen"

Nu vill jag ha så mycket tips och nyttig information som finns

/Martin

Senast ändrad:
Samma sak hände mina Karma! Lämnade in dom på Länna sport och fick dom limmade. Killen på länna sa att det var ett ganska vanligt problem, när skidan böjs för mycket släpper den längst fram. Första gången dom limmade lossnade det på samma sätt efter en dag. Gick tillbaka och fick dom limmade igen. Detta var i våras och idag kom jag hem från Ramundberget och har kört på dom 4 dagar och nu verkar det hålla!

Läste om någon här på freeride som hade skickat tillbaka sina skidor till conrad och fått nya, men det hade tagit ett bra tag! Kan ju alltid prova men inte så kul att vara skidlös på vintern!

Hoppas jag va till någon hjälp!
/D

Hör av dig till Conrad iaf. Tappade bakdelen på ena bindningen på ett par Gotama efter 90 dagar. Mailade Conrad, de hämtade skidorna gratis, utvärderade skadan och jag fick ett par nya för 1500kr.

busmissen sa:
Hör av dig till Conrad iaf. Tappade bakdelen på ena bindningen på ett par Gotama efter 90 dagar. Mailade Conrad, de hämtade skidorna gratis, utvärderade skadan och jag fick ett par nya för 1500kr.
Då ska man tänka på att mina är över ett år gamla. Gick dina skidor sönder eller va det bara bindningen?

Senast ändrad:
Völkl?? Hmm oväntat... Hittils denna säsong så har 80% av skidorna jag har lagat varit Völkl..

//H

Nej jag är inte bitter inte...

Hasse sa:
Völkl?? Hmm oväntat... Hittils denna säsong så har 80% av skidorna jag har lagat varit Völkl..

//H

Nej jag är inte bitter inte...
Du jobbar väl i skidbutik? vet du om någon reklamation där skadan liknat min gått igenom?

Senast ändrad:
Nja Sport-Conrad=reklamtion i Sverige=Kört!!! Du får helt enkelt stå dit kast och kontakta Sport-Conrad.. Om du hade köpt dom i Sverige så hade säkert någon i Sverige hjälpt dig...

//H

Senast ändrad:
samma problem med nose hände med mina ar5 dock inte från sport conrad från men från tramdock...
jag fick betala massa extra...

Jag är ganska säker på att Leder i den länkade tråden inte behövde betala någonting för sin reklamation. Conrad bekostade både frakten ner och tillbaka. Det går knappast att tolka raden "Jag har inte behövt betala en krona utan allt har SC stått för. " annorlunda.

Senast ändrad:
Skiersdown sa:
busmissen sa:
Då ska man tänka på att mina är över ett år gamla. Gick dina skidor sönder eller va det bara bindningen?
Bindningen hel, skidan sabb. Tog in skidan till en skidtekniker i Whistler och han tyckte att Conrad hade borrat för djupt när de satte dit bindningen, så när jag kom hem till Sverige skickade jag skidorna till Conrad. Men de tyckte inte att de gjort ngt fel, utan att jag hade kört på sten så bindningen lossnat. Men jag fick ett par nya billigt iaf.

MnO sa:
Jag är ganska säker på att Leder i den länkade tråden inte behövde betala någonting för sin reklamation. Conrad bekostade både frakten ner och tillbaka. Det går knappast att tolka raden "Jag har inte behövt betala en krona utan allt har SC stått för. " annorlunda.
Jo, jag förstog att han slapp betala, men vad jag undrade är vad som hade hänt om hans reklamation inte gått igenom.

/Martin

men brukar inte skidorna bli lite svagare och känsligare för stryk när man monterar om bindningar?

men innan du börjar skicka skidor till tyskland, släng iväg ett mail med bilder till sport-conrad. onödigt att börja skicka skidor om reklamationen inte går igenom. då kan man ju lika gärna laga dem istället....blir nog billigare i slutändan.

fast vet inte hur det är med völkl...men för salomon och en del andra märken brukar garantin gälla ca 1 år efter köp för skidor och ca 5 år för bindningar. om jag nu inte minns fel.

För de som är intresserade så kom idag ett par helt nya röda Völkl Mantra!

Jag kan inte säga annat än att Völkl och Sport-Conrad sköt alting exemplariskt. Jag trodde faktiskt inte själv att jag skulle få ett par helt nya, möjligen att de skulle fixa skidorna åt mig.

lyxig behandling du fick!

Lånar tråden lite... Verkar vara lite halvdassig kvalitet på völkl. Böjt till stålkanten på två ställen på ca 20 åkdagar. Ett ställe allvarligt. Antar det inte är någon ide att försöka reklamera en sådan här skada?... ;)

DSC00546.sized.jpg

DSC00544.sized.jpg

FF sa:
Antar det inte är någon ide att försöka reklamera en sådan här skada?... ;)
Props för snygg demolering!

Stöckli var annars så snälla att de skickade ett par spretans stormriders som utbyte för de jag delaminerade förra året, efter drygt 90 åkdar...

Tillbaka
Topp