reklamera Oakley glas

ffrida

Ny medlem
reklamera Oakley glas
Hej!
Nån som vet vem som är inköpare av Oakley i Sverige?
Skulle behöva reklamera mina glas men vet inte var jag ska vända mig. Har varit in på Oakleys hemsida men blev inte klokare för det.

reklamera Oakley glas
Jag gick tillbaka till butiken jag köpte mina skräp-Oakleys i, men det tog ett bra tag. Fick till slut tillbaka nya glas, men de gick sönder de också. Nu skiter jag i Oakley helt enkelt.

reklamera Oakley glas
jo, gick tillbaka till butiken och bytte 2 gånger (tills de blev förbannade) skulle med glädje göra det igen men butiken ligger i Schweiz..
Ska ju finnas nån slags internationell garanti som gäller ett år (vet inte om den endast gäller bågarna och inte glaset) så jag måste skynda mig att byta innan den går ut i januari.
Vad blev det för fel på dina glas?
Mina tål inte när det kommer "tårar" i dem. Blir nån slags bobba som inte går att torka bort..

reklamera Oakley glas
Exakt vad som hände med mina! Så fort det blev kallt och det hade kommit imma i dem så blev det som en matt hinna som aldrig gick att få bort.
Efter att jag bytt glaset en gång och det hände igen så orkade jag inte bry mig mer, då hade även en del andra grejer pajat på brillorna så jag tänkte att det är lika bra att köpa nåt annat märke och sluta trassla. Det där med internationell garanti är nog lite trassligt, du får väl ringa till Oakley och höra, de skulle säkert byta dina glas.

reklamera Oakley glas
Bågarna är det livstids garanti på.
Har skickat bågar till Franktike från och till under en 10års period, utan något som helst problem.
Det har tom hänt vid ett tillfälle att de ringt upp mig, eftersom modellen jag skickat in inte längre fanns i den färgen. Då fick jag välja fritt bland alla andra färger de har. Kallar jag service.

reklamera Oakley glas
Skall försöka söka rätt på den. Brukar skicka in grejerna i en speciell box som man kan hämta hos de som säljer Oakley. Vet dock inte var jag har dessa boxar just nu :-)

reklamera Oakley glas
Teddo sa:
Så fort det blev kallt och det hade kommit imma i dem så blev det som en matt hinna som aldrig gick att få bort.
Jag har något liknande på min persimmon lins. Så fort jag kommer ut blir det imma "imellan de 2 glasen" som inte går bort, sen direkt när jag går in i värmen så försvinner det.

Är det garanti på det eller ?

reklamera Oakley glas
Men jag har någon skum imma som kommer så fort man går ut i minus grader. Sedan när man väl är inne så ser man hur imman kryper bort och försvinner till slut, sen så kommer den tillbaka så fort det blir minus.

Vafan är det för skit ?

reklamera Oakley glas
Konstigt, har aldrig varit med om att det blir en hinna mellan de två glasen.
Jag är så nöjd med mina Halcyon så! men det ser ut som att Oakley är inte lika bra som jag trodde, jag känner en som har samma problem med den där hinnan mellan glasen.
Dålig ventilation emellan kanske?

Inget som skulle täcka garantin tror jag...

Senast ändrad:
reklamera Oakley glas
SverigeTomten sa:
Konstigt, har aldrig varit med om att det blir en hinna mellan de två glasen.
Jag är så nöjd med mina Halcyon så! men det ser ut som att Oakley är inte lika bra som jag trodde, jag känner en som har samma problem med den där hinnan mellan glasen.
Dålig ventilation emellan kanske?

Inget som skulle täcka garantin tror jag...
Sjukt jävla dåligt i så fall.

1000kr bortkastat på nått jävla fabrikations fel om det skulle vara så.

Som att köpa en tv utan fungerande skärm.......

reklamera Oakley glas
Har typ samma problem som vissa beskriver, jag har typ fått ett matt lager på innerlinsen efter att ha putsat den sen den blev immig, sjukt känsliga linser... skulle inte tro att nån garanti täcker..

sen som nån sa de är fan omöjligt att få bort fläckar från tårar i de oakleys linser!

reklamera Oakley glas
Twentyten sa:
Har typ samma problem som vissa beskriver, jag har typ fått ett matt lager på innerlinsen efter att ha putsat den sen den blev immig, sjukt känsliga linser... skulle inte tro att nån garanti täcker..

sen som nån sa de är fan omöjligt att få bort fläckar från tårar i de oakleys linser!
gråter du när du åker eller?

reklamera Oakley glas
Twentyten sa:

Du ska inte behöva putsa insidan! De har en behandling som iiiiinte mår bra av det.

reklamera Oakley glas
Det är ju fan oundvikligt att inte putsa insidan. Förövrigt står det inget om denna anti-imm behandling i bruksanvisningen till mina electric, där står bara "tvätta glasen med ljummet vatten och milt tvättmedel någon gång då och då" ungerfär. Vad ska man göra om man ramlar i puder och får hela insidan full i snö? inte sätter man på fom utan att ta ut snön och torka ur dom i alla fall.

reklamera Oakley glas
Molnet sa:
Det är ju fan oundvikligt att inte putsa insidan. Förövrigt står det inget om denna anti-imm behandling i bruksanvisningen till mina electric, där står bara "tvätta glasen med ljummet vatten och milt tvättmedel någon gång då och då" ungerfär. Vad ska man göra om man ramlar i puder och får hela insidan full i snö? inte sätter man på fom utan att ta ut snön och torka ur dom i alla fall.
Jag har klarat mig i fyra säsonger med samma lins på ett par oakleys. Har iof växlat med andra par.
Jag blåser bort pudret och det funkar för mig.

reklamera Oakley glas
oscarius sa:
Twentyten sa:

Du ska inte behöva putsa insidan! De har en behandling som iiiiinte mår bra av det.
Yeah i know men de är ju svårt att låta bli när den är lortig eller hur tar du dig till som aldrig putsar insidan??..

reklamera Oakley glas
Twentyten sa:
oscarius sa:
Twentyten sa:

Yeah i know men de är ju svårt att låta bli när den är lortig eller hur tar du dig till som aldrig putsar insidan??..
Smuts har aldrig varit något problem för mig. Snö eller fruset kondens (svett) är väl i mitt fall..
Då är det väl bara att putsa så försiktigt du kan, och självklart bara med den där gogglepåsen eller liknande trasa.

reklamera Oakley glas
Hejsan.
Tråkigt att ni har bekymra med lite Oakley produkter. Gör så: lämna produkterna till den butik ni har köpt det. Så kolla vår reklamation ansvarig på det(Sitter i GBG). Så sitta inte och klaga på Freeride fixa det där ni har köpt det.
Har en trevlig vinter.
MVH Thor/Chunk

reklamera Oakley glas
glömte adress vart ni ska skicka reklamationer på Oakley.
Paramec AB box 1084 40523 Göteborg.

reklamera Oakley glas
mina wisdom glas blev förstörda, vit hinna på insidan när ja skicka dom till en kille som skulle köpa dom. Dom va inte så innan. Vad ska man göra? MVH Calle

Senast ändrad:
reklamera Oakley glas
haft samma problem med mina, körde långt skogsåk för att sedan in i en kabinlift direkt. då blev det imma imellan glasen som sedan satte sig som en dimma där.

vägrar gå bort, sjukt drygt faktiskt. för linserna är ju defenitivt inte billiga.

Tillbaka
Topp