Repor i belaget

Oskar_Nft

Ny medlem
Repor i belaget
Hej! i helgen var jag på dundret självklart så lockade offpisten och suget blev för stort så jag körde där. Nu är det så att jag har fått en feting repa, den har gått hela vägen ner till kärnan av skidan....så det som behövs är en rotfyllning. Finns det några tips hur man reparerar repor på ett bra sätt? Jag vet att det finns belagsplast som man smälter ner men finns det något mer hållbart alternativ nu när repan är så pass djup? Jag har hört om ett alternativ där man tar en bit från ett annat belag och limmar det med epoxy och sedan använder smältbelag som toppning. Är det något speciellt man bör tänka på?
Tack på förhand!

//Oskar

Repor i belaget
Det viktigaste är att du gör rent ordentligt i "hålet". Då fäster det du droppar i bättre. Sedan är det bara att smälta ner något fyndigt material och avsluta med en belagstång.

Repor i belaget
Det absolut viktigaste är att du får kärnan helt torr inann du lägger i någott annat material. Att fylla i med P-tex har funkat för mig de gånger jag kört sönder brädan. Men se till att få den torr innan du börjar annars kommer hele belaget att släppa när fukten löser upp limmet mellan belaget och träkärnan.

Tillbaka
Topp