Resa till snön (Saas Fee), intresserad?

Lee-nus

Aktiv medlem
Hallå folks,

Jag och TrailerParkHellgren här på Freeride planerar att dra ner till Saas Fee nästa vecka eller möjligen veckan därefter beroende på vädret. Hur vi tar oss ner är ännu inte bestämt, vilket leder oss till huvudfrågan:

Finns det någon här som är intresserad av att samåka ner till Saas Fee? Vi har för tillfället ingen bil, så givetvis måste det finnas en sådan också. Mest lönsamt blir det såklart om vi är fyra personer eller fler (beroende på bil då). Annars blir det till att flyga ner...

Hör av er, antingen här eller i någon av våra respektive gästböcker!

Fred ut

thobie sa:
joda,, men vad skulle det kosta ungefär? måste spara pengar till säsongen..
det blir nog inga stora kostnader. så billigt boende som möjligt, och förutsatt att vi inte hittar nån att samåka med (vilket man kanske bör vara i alla fall fyra personer för) så kostar flyg ca. 1000 t.o.r.

Hade varit riktigt kul att hänga med till Sass Fee dock så tror jag det kommer att bli lite för dyrt att åka ner. Kostar ju en hel del med resa,boende,liftkort etc... Hur mkt hade ni tänkt att lägga? för tillfället skulle jag nog bara kunna få fram ca 3000kr och tror inte det räcker så långt :/

Frontenboy sa:
Hade varit riktigt kul att hänga med till Sass Fee dock så tror jag det kommer att bli lite för dyrt att åka ner. Kostar ju en hel del med resa,boende,liftkort etc... Hur mkt hade ni tänkt att lägga? för tillfället skulle jag nog bara kunna få fram ca 3000kr och tror inte det räcker så långt :/
jag skulle snarare säga att det räcker. på några omvägar har jag antagligen fixat liftkortet gratis, men det kan jag såklart inte garantera alla som följer med. boende går säkert att fixa billigt, och vi har redan ett bra alternativ. förutsatt att man är, säg, fyra personer som kör ner tillsammans så blir ju inte själva resan så dyr heller? :) allt går ju, bara man är beredd att slita lite!

Tror du? Vore ju nice isf :) Hur fixar du ditt liftkort? Jag hittar ingenstans var det står några priser på liftkort på deras hemsida finns säkert där bara jag inte hittar det. Vad är det för boende ni har kollat in? Jag och min kompis som är lite sugna att följa med är 18 men ingen av oss har körkort än så det är lite tungt kanske...

Frontenboy sa:
Tror du? Vore ju nice isf :) Hur fixar du ditt liftkort? Jag hittar ingenstans var det står några priser på liftkort på deras hemsida finns säkert där bara jag inte hittar det. Vad är det för boende ni har kollat in? Jag och min kompis som är lite sugna att följa med är 18 men ingen av oss har körkort än så det är lite tungt kanske...
haha, okej. jag vet inte om det står något på deras hemsida om det, värt att kolla upp skulle jag tro. boende finns att läsa om på deras hemsida, en massa olika alternativ i fem olika prisklasser. jag är nöjd bara jag har tak över huvet! :) jaså, då har ni ingen bil heller, antar jag? :)

Ahh hittade det verkar kosta typ runt 1500kr för 6 dagar om man är ungdom. Men sen har dom ju specialpriser på hemsidan. Det billigaste jag hittade var boende i lägenhet och liftkort i 7dagar för 306€ kanske finns billigare?. Du kan ju kika denna länken finns lite olika boende alternativ men för mig blir det billigaste som finns.

http://www.saas-fee.ch/pdf_doc/allalin_e.pdf (PDF - Fil)

Angånde bil så tror jag inte vi har någon möjligthet till att ordna det vore väl isf min kompis Nissan Micra från -86 men det är inget jag skulle vilja åka på autobahn med :P
När hade ni tänkt åka ner? Vi skulle helst vilja åka ner om två veckor runt den 26-26 oktober då vi får höstlov.

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp