Jag vill bara stäma in i sången. Så otroligt roligt resa/kurs. Jag o en polare gick den 1996 (f-n vad gammal man börjar bli...=))
I vilket fall så var kursen starten på vår säsong och även min reseledarkarriär. Jobbade lite i Bad Gastein, drog sedan till Cortina och avslutade säsongen där. Började plugga året efter och var nere 4 veckor det året, två buss-veckor.
Sen blev det Ving Alpin i Val Thorens. Inte like mycket partymänniskor åker med Ving fast det gjorde inte så mycket då.
Vill du ha fest, brudar(killar om du är tjej), billig dricka och återigen fest, så ska du definitivt försöka bli reseledare.
Ville bara tillägga att det är mycket jobb också givetvis. Folk som gnäller o surar, gäster som misshandlar varandra och du får gå upp mitt i natten för att agera tolk med polisen som vill slänga dem i finkan. Men det är trots allt ganska så sällsynta händelser.
Och de övervägs utan tvekan av alla de glada människor som man träffar och den skidåkning man får uppleva. Säga vad man vill om att guida folk i pisten, men när man har en hel grupp som bjuder på öl o mat och tackar för en fantastisk dag, ja, då känns det bra!