Reservdelar K2-bindning

maol62

Medlem
Reservdelar K2-bindning
Tå-spännet på grabbens K2-bräda gick av häromdagen och jag letar febrilt efter en affär som har reservdelar men går bet. Tips på affärer som kan tänkas ha detta mottages gärna. Jag har varit i kontakt med XXL (där jag köpte den för några år sedan), Stadium, Intersport och Länna sport utan framgång. Det är ingen dyr toppenbräda på något sätt men jag tycker ändå att det känns onödigt att köpa två nya bindningar bara för att ett simpelt spänne har gått av. Grabben är 15 så det är ändå en bräda med "vuxen"-bindningar så jag tycker det borde finnas reservdelar att få tag i någonstans. Om inte så blir det sista brädan av märket K2... :)

Reservdelar K2-bindning
Då mina spännen har gått av har jag fixat det på skidorterna, hos uthyrningen. Gjort det på både burton, raiden och technine bindningar. Även om de inte haft rätt strap, har de kunnat slipa till dem så att de passar bindningen. Kläppen och Trysil har hjälpt mig, Kan säkert funka på fler orter. Eller om du kan fila lite själv på ngn strap från ett annat märke. De flesta bindningar jag kört med ser ut som ett lapptäcke och är sällan av enbart ett märke innan jag byter dem...

lycka till!

Reservdelar K2-bindning
Hur har det gått? Jag vet att det är en två månader gammal tråd men ändå.

Om det inte löst sig så hör av dig till distributören så hjälper de säkert till. De flesta brukar vara trevliga och hjälpa till.

Men utfall att de vägrar eller inte har reservdelar hemma så rotade jag bland mitt hav av snowboardsaker och testade lite. Tog tåstraps från burton och Union och testade på ett par K2 och man kan få det att fungera. Både B och U har lite större piggar som håller strassen i läge men det går lätt att fila ner. Och om han har tåstrapen i främre läget behöver han inte fila alls på union, bara att köra, men burton behöver få bort lite plast för att det skall funka.

Även om TS löst sitt problem så kanske det hjälper någon framöver.

Reservdelar K2-bindning
Jag fick kontakt med distributör (Sportprodukter AB). K2 hade mailat dom mitt ärende och de kontaktade mig men trots att de lät villiga att hjälpa till så hände det absolut ingenting. Och eftersom jag var endast två veckor bort från en alpresa så såg jag ingen annan utväg än att köpa ett par nya bindningar. Då blev det Burton som det finns gott om reservdelar till. Det kommer aldrig mer bli ett K2-köp, den saken är säker.

Tillbaka
Topp