Resesällskap

danmalm

Ny medlem
Resesällskap
Jag var i USA förra säsongen och är skulle gärna vilja åka tillbaka. Den gången besökte jag Snowbird, Alta och Powder Mountain i Utah. Det var grymt bra! Tyvärr kommer inte min kompis kunna hänga med i år och jag är därför på jakt efter ngt skönt skidgäng som har åkningen i fokus och som vill utöka sällskapet med ytterligare en likasinnad.

Jag är öppen för de flesta resmål och även tidpunkt, det viktiga är att skidåkningen är i fokus och att ni är ett bra gäng.

Resesällskap
Hej!

Jag skall tilll Utah och flyger till Salt Lake City i Feb så känner du för att dra dit igen och åka till olika ställen runt SLC så vore det perfekt. Min tanke är att bo största delen i SLC och med bil ta mig till olika ställen för att köra puder. Åkning i fokus så klart.

Tomas

Resesällskap
Tja!

En kompis och jag ska till Lake Tahoe och som det ser ut nu åka mest i Squaw Valley och Alpine Meadows. Vi tänkte dra dit nån gång i början på Februari och stanna till slutet på mars/början av april.

Vi är två svenssons på 20resp 21 år som ska dit och ta det lungt och åka mycket skidor. Så låter det lockande så e det bara att höra av sig.

Resesällskap
tjena, vi är fem pers i 22-26års-åldern som letar boende i Tahoe just nu. Vi vill bo max 20min från Squaw Valley där vi kommer att spendera flest skiddagar. Vi kommar dit i slutet av Januari och stannar tills några dagar in i April. Hojta till om ni vill dela boende!

Resesällskap
Tja. Jag drar till SLC på onsdag och ska stanna där tills aprill. så om någon har vägarna förbi kan vi ju hooka up och shredda.
Hare bra och kör hårt!
/philip

Resesällskap
joakimjo sa:
Tjao! Jag och en kompis landade igårkväll i slc och har 3 månaders skidåkning framför oss!:)
Hej!

Tar gärna del av era erfarenheter framöver då jag ska över i feb. Vilka orter, snöläget, offpist etc? Även SLC grejer såklart, schyssta matställen t.ex. Hänger gärna på med åkning också.

Tackar på förhand

Resesällskap
marcopolo_sthlm sa:
joakimjo sa:
Tjao! Jag och en kompis landade igårkväll i slc och har 3 månaders skidåkning framför oss!:)
Hej!

Tar gärna del av era erfarenheter framöver då jag ska över i feb. Vilka orter, snöläget, offpist etc? Även SLC grejer såklart, schyssta matställen t.ex. Hänger gärna på med åkning också.

Tackar på förhand
Absolut! Bara att höra av dig när det närmar sig! :)

Resesällskap
Hej!

Vi är ett gäng på 5 pers som desperat letar ett hus att bo i nära squaw. Någon som har nåt tips på bra boende eller motell man kan ta in på några dagar?
Hur är läget i Squaw just nu? med snö och åkning?

Resesällskap
Hej!

Jag och min flickvän åker till SLC i mitten feb. Planen är att bo där inledningsvis och hyra bil för att kunna ta sig runt till skidorterna som bjuder på mycket snö just då.

Hör av dig om du vill ha skjuts!
/ K

Resesällskap
joakimjo sa:
marcopolo_sthlm sa:
joakimjo sa:
Hej!

Tackar på förhand
Absolut! Bara att höra av dig när det närmar sig! :)
hej! Hur ser det ut i Utah? Verkar som om det börjar komma lite snö nu. Ska till San Fransisco med jobbet och har tagit sista veckan i februari ledigt och har precis börjat kolla på var jag ska åka och en trip tillbaka till Alta är ju alltid intressant. Men då bör det ju finnas snö...

Som restaurangtips kan jag nämna Red Iguana, en riktigt mexikanare i höjd med temple square fast på andra sidan motorvägen.

NNNN

Resesällskap
Vi är två glada killar i en folkabuss som i skrivande stund lämnar det snöfattiga Californien för löften om mera snö längre in, Målet just nu är Jackson hole, men även SLC om det är bra snö däromkring.

@Joakimjo - är det dåligt med snö i Utah? (hur dåligt, hur låter prognoserna)

Vi tänker åka offpist och knatar gärna (randonne) en del för att komma åt fina åk, hör gärna av er om ni vill ha sällskap eller vill hänga med i bussen, alt bara hänga lite, snacka skidor och skit.

Resesällskap
Jag valde jackson istf utah, ska vara mer snö här. Landade just så jag kan återkomma med rapport.
Säg till/pm:a om ni väljer JH och vill ha skidsällskap, letar också randokompisar.

NNNN

Tillbaka
Topp