Returnera skidor till Tyskland. Hur skicka?

skidmannen

Aktiv medlem
Fick hem ett par skidor från Sport-Conrad och såg att jag lyckts beställa fel lagg. (Jag har ett par nästan likadana fast snyggare). Finns det nåt vettigt sätt att returnera ett par skidor till Tyskland? Antar att frakten är mer än ett par nya skidor kostar?

Ring och snacka med SC, inte omöjligt att du inte behöver betala för tillbakafrakten. Jag är mer fundersam på hur fasen man lyckas beställa fel skidor :S

Posten, PeAC? Tyvärr är skidorna över 1.05 m. Någon som skickat ett par skidor till Tyskland?

Har du ringt och pratat med SC? Det finns en möjlighet att du inte behöver betala återfrakten.

Annars skickar du med DHL, Schenker Privpak, TNT, UPS eller någon av de andra otaligt många budfirmorna som finns. UPS är de som skickar ut SC:s skidor, så att skicka med dem ska inte vara något problem.

Eftersom du inte som privatperson inte har något avtal med transportfirmorna lär det kosta 400 kr

Man får betala återfrakten själv.

Jag vet vilka firmor som finns, tänkte mest höra efter om någon redan kollat upp vem som är billigast på skidor. Inom Sverige skiljer det rätt mycket mellan firmorna på skrymmande gods, så det lär det ju göra till Tyskland också.

400 är taget om du vet nån som är så billig, ups tar 885 pix.

Senast ändrad:
Skicka skidor med avtal DHL inom Sverige kostar 140 kr inkl moms, till Tyskland 270
Känner du ingen som skickar mycket gods med Dhl

Jag mailade SC igår och frågade om man kan utnyttja deras avtal med UPS. har inte fått svar än, får hoppas att det funkar

Tillbaka
Topp