Revelstoke roomies och boende

MartinWastborn

Ny medlem
Hej!
Jag och minst en kompis kommer göra säsong i Revelstoke nu till vintern, vi flyger ut den 6 dec från Sverige och tänkte stanna där tills våren. Vi är 21 och 22 år gamla och tar en paus i studierna för att jaga snön i BC. Vi planerar att gå en hel del på tur och åka ospårat. Vi har skaffat jobbvisum, men det är väl lite oklart om vi kommer jobba eller bara åka skis.

Vi har fått kontakt med potentiella boenden, men inget är klart ännu.

Vi tänkte kolla här om det finns några sköningar som ska dit, och är intresserade av att dela på något boende. Eller om det finns någon som sitter på ett härligt kollektiv och behöver några nya inneboende/kompisar.

Blev precis medlem här, läste detta och spontant blev jag sjukt peppad! Har ni någon anning om vad boende osv kan kosta?

Tjena!

Jag kommer vara i Rev från 10 dec till 14 jan. Är på utbyte i Kanada atm och maxar sen tiden emellan terminerna med åkning!
Kommer bo på Samesun hostel, eftersom jag bara är där en månad lite drygt så är det svårt att få tag på något mer permanent boende. Det kostar ca 200 kr natten i dorm och 275 kr ca för ett eget rum för två personer.
Alpine inn har ju mer säsongsboende, verkar vara mycket svenskar som bor där. Runt 4000 kr i mån.

Möts gärna upp och drar några åttor!

Tillbaka
Topp