Ride beta vs. delta MVMNT

Lavemang

Medlem
Jag kollar på bindningar till min nya bataleon fun.kink.

Min fråga är om det är någon som vet vad det är för skillnad på Ride Delta MVMNT (årets modell) och Ride Beta MVMNT (förra årets modell).

Förutom utseendet och spännena så vet jag inte riktigt vad som skiljer dom åt. Jag kännde på dom i affären och tyckte att deltan va lite mjukare.

Någon som vet vad som skiljer dom åt?

kollade också på dom, det som skiljer dom är att Beta har ett hål i mitten av strapen för mera tweakability och den har ett större gummi-pad under bindsen, alltså mellan bindsen o boarden, som ska motverka vibrationer bl.a.
dom har förresten rea på dessa två på stadium just nu... Delta kostar 999:- och Beta 1299:- men dom har också toppmodellen av MVMNT serien Alpha för 1299:- på deras hemsida såg jag... den ska vara ännu lättare än dom andra.. lycka till!
:P

Tack för svar.

Har kollat lite på stadiums rea nu och även kollat bindningarna på rides hemsida.
Det verkar som att deltan är lite enklare än beta och alpha.

Men hur det skiljer sig i flexen vet jag inte riktigt. Jag har fått för mig att deltan är mjukare än betan, tyckte även det när jag kännde på dom i affären.

Kan det vara så att beta och alpha är mer inriktade på större hopp i parker, eftersom att dom har bättre dämpning och att delta är mjukare och bättre för rails?

jag har kollat runt mer nu och börjat intressera mig lite mer för alpha. Det verkar som att deltan har minst flex och mest har alphan. Dessutom verkar beta och alpha ha bättre dämpning än delta.
Kan det vara så att alphan är mjukast? Den är i alla fall lättast.

Jag såg att den beta bindning jag kollat på är dfc(en beta). Nån som vet om den modellen är bättre då eller om den bara har en annan design.

Alla bindningar jag har pratat om är från -07.

Det skulle vara bra om nån som vet kunde svara. På stadium vet dom inte mer än att det är olika färg och pris.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp