Ride boots.

caalle

Medlem
Ride boots.
Hej, tänkte kolla om någon har några erfarenheter av Ride boots. Är dom bra eller några problem med dom? Tänkte köpa ett par Ride Deuce men inte hört så mycket om Ride boots så...

:)

Ride boots.
Prova dom ordentligt i butiken. De har bra innersko och så men har du hög hålfot eller smal häl så blir det problem med hälgreppet. De har väldigt platt sula och ska man gjuta sula så får man mixtra en del med skon.
Deras snabbsnörningssystem suger men jag tror inte att deuce har det så då är det la lugnt.

Men olika boots passar ju olika fötter så det är bara att prova riktigt riktigt ordentligt innan du köper så vet du om dom är bra eller dåliga för just dig.

Ride boots.
Jag har ett par Ride Deuce skor som jag åkte med i vintras.
Kan väl säga att jag fick förjäkla ont i fötterna med dem när jag åkte längre sträckor, var tvungen att sätta mig och vila fötterna var 4'e minut för att det gjorde så förbaskat ont, medans kompisarna kunde fortsätta surfa nerför backen utan problem.

Trodde först att det bara var så att skorna var nya och behövde åkas in men icke, det gjorde lika ont i fötterna sista dagen på säsongen som första.
Hade inte heller nåt att göra med att jag drog åt dem får hårt eller så då jag testade olika åtdragningar.
Köpte också ett par nya Union Force DLX bindningar eftersom mina Raiden Strike som jag hade innan gick sönder, tänkte att det kanske var Raiden bindningarna som var för små (storleksklassen var ändå för liten på dem för mina fötter) men hade lika ont i fötterna med Union bindningarna även fast dem var en storlek större.

I parken då man åkte en kort sträcka och sen tog liften upp igen så funkade dem bra, då gjorde det inte ont, var bara när man liksom åkte en längre bit, och i början av dagen.

En annan grej som jag inte heller gillade var att det på baksidan av skon var en "krok" som var till för att bära eller hänga skorna i, den kroken ville alltid fastna i toppen av bindningen när man skulle stoppa ner foten och spänna fast sig.
Den kroken klippte jag av och det är man nästan tvungen att göra då den bara annars är i vägen.

Nu är inte jag något snowboardproffs direkt utan började åka igen nu i vintras efter att ha haft ett uppehåll sedan jag var 15år kanske (är 23 nu), så kan inte säga om dessa skor verkligen är dåliga eller om det bara är mina fötter som inte gillar dem.

Kan också säga att jag läste köpguiden som ligger klistrad överst i detta forum innan jag köpte skorna så jag visste hur dem skulle sitta.

Själv så skall jag nog kolla in några nya, lite dyrare skor till denna säsong för att se om dem funkar bättre för mig.

Blev ett långt inlägg ser jag men hoppas att inte det gör nåt = )

Ride boots.
Tack för svaren, verkar kanske inte som om det blir ett par sånna då :/ fanns ju så billigt på stadium men får väl kolla efter något annat om ingen annan har något att tillägga :)

Ride boots.
jag har haft bara goda erfarenheter av ride skor. har haft 2 olika par för typ 3 år sedan satt finfint. inga som helst problem.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp