Ride Havoc?

Hebbe666

Ny medlem
Ride Havoc?
Tjena! Har ett grymt bra erbjudande på en ride havoc-bräda.....däremot så är jag 170 och väger endast 55 kg....det är en ride havoc 156: a...06 tror jag. Fungerar det att ha en sån bräda då?

Ride Havoc?
Hej.
jag är 183cm och väger 70kg och har en bräda som är 157cm.
och det tycker jag är en bra längd för mig.
så jag tycker att du ska satsa på att köpa en bräda som är ca 150 cm.

Ride Havoc?
JRbeliever sa:
Hej.
jag är 183cm och väger 70kg och har en bräda som är 157cm.
och det tycker jag är en bra längd för mig.
så jag tycker att du ska satsa på att köpa en bräda som är ca 150 cm.
Okej, men har faktiskt köpt den nu....den verkar ju asbra och jag tror det funkar iaf?? ;)

Ride Havoc?
längden är en smak sak lite också. Det beror ju även på vad du ska använda brädan till.

Jag som är 190 lång har en pist/offpist bräda som är 168cm och sen en bräda för att leka runt med som bara är 155cm

Så det är ju helt upp till dig. Den bör ju vara någon stans emellan bröst och haka i längd.

Senast ändrad:
Ride Havoc?
Jennerfors sa:
längden är en smak sak lite också. Det beror ju även på vad du ska använda brädan till.

Nja...jag ska nog åka lite park...men inte så mycket...är nybörjare ;)

Jag som är 190 lång har en pist/offpist bräda som är 168cm och sen en bräda för att leka runt med som bara är 155cm

Så det är ju helt upp till dig.
Okej....jag ska faktiskt åka en hel del off-pist i vinter.....ska till Kittelfjäll v.9. Men jag hoppas att den duger till lite allt möjligt :D Ville ha en allroundbräda som funkar till lite allt möjligt :)

Ride Havoc?
Hebbe666 sa:
Jennerfors sa:

Okej....jag ska faktiskt åka en hel del off-pist i vinter.....ska till Kittelfjäll v.9. Men jag hoppas att den duger till lite allt möjligt :D Ville ha en allroundbräda som funkar till lite allt möjligt :)
Kan nog bli lite svårt att hoppa med den. Men sen är inte havoc stenhård heller så kan hända att det funkar hyfsat. Men pist/offpist lär den nog funka i.

Ride Havoc?
Jennerfors sa:
Hebbe666 sa:
Jennerfors sa:

Kan nog bli lite svårt att hoppa med den. Men sen är inte havoc stenhård heller så kan hända att det funkar hyfsat. Men pist/offpist lär den nog funka i.
Okej :) men jag är som sagt nybörjare...och den går upp över hakan på mig, jag är osäker på om jag vill ha kvar den eller inte eftersom jag vill hoppa och sånt oxå

Ride Havoc?
Hebbe666 sa:
Jennerfors sa:
Hebbe666 sa:
Okej :) men jag är som sagt nybörjare...och den går upp över hakan på mig, jag är osäker på om jag vill ha kvar den eller inte eftersom jag vill hoppa och sånt oxå
Är du nybörjare så skulle ja nog rekommendera en kortare bräda då det är lättare att lära sig åka och utvecklas på en kort bräda.

Ride Havoc?
Jennerfors sa:
Hebbe666 sa:
Jennerfors sa:
Är du nybörjare så skulle ja nog rekommendera en kortare bräda då det är lättare att lära sig åka och utvecklas på en kort bräda.
okej, men vad för bräda skulle du rekommendera då? vill ha en som funkar bra till både park och off-pist, men även pist ;) haha

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp