Rideaway vs Afterbang?

Rideaway vs Afterbang?
Enligt gangsters så är väll Rideaway=När man kör förbi och skjuter med pistol på någon eller några.
Afterbang=När man missat någon man skulle skjuta så man kör tillbax och skjuter igen.

Men i skidvärden så har jag uppfattat att
Rideaway=Är när man gör att Trix som man stompar och sedan Åker ner till liften igen utan att stanna.
Afterbang=När man landar sjunker man ihop lite, så direkt när man har landat sträcker man på sig och gör sig raklång.

En kobination av dessa grejer får du mycket tjejer av!! Jag lovar:D

Rideaway vs Afterbang?
Perhaps the greatest misappropriation of a snowboard term is freeskiing's love of the word "afterbang". Popularized when Robot Food dropped their 2002 freshman film, Afterbang, the term connotes an effort to make a sketchy trick look better by forcefully puffing one's chest after landing. The greater ski community never received that memo however, and six years later we have successfully changed the word-meaning "whipped cream on crap" to "the icing on the cake

Rideaway vs Afterbang?
jag brukar tolka det såhär, jag :D

rideaway: när man landar framlänges och typ glider iväg sådär sexigt som henrik harlaut gör
afterbang: när man landar switch och stompar tricket genom att böja lite på benen och sedan sträcka på sig så där sexigt som tom wallish gör när han landar sw.

anledningen till detta: när man landar framlänges så tycker jag att det är riktigt obekvämt att krypa ihop och sedan stäcka på sig igen, + att det ser inte specielt sexigt ut.

Och när man landar sw så är det riktigt skönt att dämpa landningen lite extra för att sedan stäcka upp sig i en afterbang, och alla tror att man är t wall.

Rideaway vs Afterbang?
Rideaway är när du redan har gjort tricket och åker iväg, det är vell tagit från skateboard. Afterbang är vell när man snyggar till själva landningen

Senast ändrad:
Rideaway vs Afterbang?
v-larsson sa:
jag trodde att aftrebang var när man tweaker ut grappen hårt och sanbbt men drar tillbaks igen, ungefär som sammy carlsson brukar göra. det är snyggt iallafall. men ack vad man bedrog sej nu har man iallafall lärt sig något nytt.
de kallas poke ;)

Rideaway vs Afterbang?
ytsaio skrev:
afterbang a:et i början uttalas det a eller ä ?

Beror på om du är engelsman eller amerikan :P
beror på om du pratar svenskengelska äfterbang

Rideaway vs Afterbang?
jag tycker att en afterbang är ett försök att få en lite sämmre landning bättre. tex henke landar inte så bra men bangar fortfarande. och rideaway tycker jag är när man bara chillar o gör ingenting men de blir ändå steeze som fan. där är tom wallisch ett bra exempel

Rideaway vs Afterbang?
Pizzaaugust sa:
URBANDICTIONARY:
Afterbang 32 up, 9 down love ithate it

After launching yourself and your snowboard through the air and landing your dopest move, maintain your cool stable landing pose for a second or two and ride into the distance like it ain\'t no thang.
Yo, check this guy\'s afterbang, so sick it\'s like he never left the ground.

Rideaway vs Afterbang?
lillbever sa:
jag tycker att en afterbang är ett försök att få en lite sämmre landning bättre. tex henke landar inte så bra men bangar fortfarande. och rideaway tycker jag är när man bara chillar o gör ingenting men de blir ändå steeze som fan. där är tom wallisch ett bra exempel
Jälvigt bra förklarat !:)

Rideaway vs Afterbang?
1. rideaway
When your landning a skitrick and riding away smoof and relaxed. def.2 When your ridin' out like a THUG!
OMG Henrik Harlaut just afterbanged that cork 9 and then did the steeziest rideaway evaa'!!

1. afterbang

After landing a sick skiing trick you ride away all steezy and relaxed. Some people think this makes them look extra talented.

2. Afterbang

The landing of any trick on skis with what appears to be extreme steeze. Usually done by placing hands by waist in front or behind and leaning back in a relaxed stance.
Tom Wallisch is the king of afterbang

3. afterbang
When you ride it out like a thug
Shane McConkey always afterbanged
cork corked double flip steezy tom wallisch

4. Afterbang
After throwing down your tightest move on the hill, leaning back with your hand on the front of your pants and chilling as you ride away like its no big deal.
His afterbang on the kangaroo flip made it seem like he wasnt even trying

5. Afterbang
A term used commonly in freestyle skiing, snowboarding and other extreme sports. It represents riding rails, landing and riding out with mad steeze.
Tyler: Yo, Calum! Did you see rail I just switched up on?
Calum: Ya bro sick switchup, and you rode out that afterbang with mad steeze!

6. Afterbang
After launching yourself and your snowboard through the air and landing your dopest move, maintain your cool stable landing pose for a second or two and ride into the distance like it ain't no thang.

Rideaway vs Afterbang?
Av: Kakan123 | 2009-04-17 07:48 Citera
Enligt gangsters så är väll Rideaway=När man kör förbi och skjuter med pistol på någon eller några.

DRIVE-BY! DRIVE-BY!! okej?

Tillbaka
Topp