Hasse_Lindborg sa:
Detta med att skidorna är skeva, inte plana, dåliga belag, med mera med mera kan jag tala om för dig att det kommer även in på skidor för 20000:- Så just den saken har inte med denna diskussionen att göra. Jag slipade ett par ZAI för ett par år sedan som inte var plana alls, helt vridna både i toppen och i tailen. Åt olika håll. Och då snackar vi alltså en skida för 10 papp. Sedan har vi de "stora" drakarna ingen nämd ingen glömd men som oxå har flera skidor per batch som inte är "riktigt" raka från start.
Därför skall man alltid planslipa, kolla skidorna innan man börjar köra
//H
Hjälper en planslip när hela skidan är som en propeller? Grundproblemet borde väl vara att kärnan slagit sig av någon anledning.
Nu var det ju inte min skida så jag vet inte hur det gått till när bindningar monterats osv. men det borde ju ha upptäckts då tycker jag. Brukar alltid syna mina egna prylar vid leverans, det blir alltid enklare om något skulle vara fel att fixa det direkt. Dock inte varit med om en endaste defekt på skidor jag köpt vad jag kan minnas.
Ingen erfarenhet av ZAI, är inte det lyxprodukter för folk klädda i guldlamé och päls?
Någon form av defekter dyker väl alltid upp vid produktion men en rigorös kvalitetskontroll borde ju vara A och O kan man tycka.