RIP Hopp

Broook

Ny medlem
RIP Hopp
Jag var o åkte i backen som ligger här i närheten, det finns inte så gott om hopp der så förra gången jag var där så byggde jag och en polare ett, det vart perfect, bra kick o härlig naturlig landning, Det har snöat ca 50cm pudersnö här, så jag hade sett fram emot att få dra några feta trix o kvada rejält i den mjuka snön. Men idag när jag kom fram till hoppet så var det en dyster syn Mitt stora hopp som jag vigt en dag åt var borta. Pistmakins-gubb-jäveln hade tagit det, trots att det låg avsides till.

Jag blev så förbannad på han (Inte första gången det händer)
så jag bestämde mig för att aldrig åka skider mer i den jävla backen. För varje JÄVLA gång nån bygger ett hopp så tar pist fittan dom, Att dom inte fattar att man vill ha kvar dom.
Och att dom inte sattar på att bygga hopp med pistmaskinen det finns ju snö och om inte det fanns så kan man ju ffs spruta lite.

Jag vet inte riktigt varför jag skriver detta, kankse för att få tips på hur jag best hämnas på gubben, men det tror jag inte
Jag tror jag skriver detta för att få höra om det är likadant i de backar där ni åker, Eller är denna backe unik? kanske e detta den enda backe där det inte finns hopp? Och att alla hopps som byggs blir bort pistade? Jag blir så arg o besviken på dom som bestämmer i denna backe, När man har ett sånt starkt intresse för att åka skidor, och hoppa, och dom hela tiden sandar i liftspåret (dvs strör salt i såren)
Jag skulle mer än gärna fara och bo nån vecka i tex Åre lr tärnaby, men jag har varken bil körkort lr pengar till att göra det =(
Troligtvis gjorde jag mitt sista åk idag, *Gråter en skvätt* Känns förjävligt när man inte kan göra det man gillar mest bara för att fel personer bestämmer

PS: (Kankse kan låte lite flummigt det jag skrivit, men när man känner som jag gör är det inte så lätt att formulera sig så tydligt, hoppas ni förstår vad som står ovan)

RIP Hopp
du kan ju gå och snacka med pistgubben och fråga varför han pistar bort dem och om han kan sluta med det.....
ett tips

// bison.

RIP Hopp
Förstår hur du känner dig. Har också problem med hoppen i hemmabacken här i leksand. Det finns hopp men dem blir bara mindre och mindre... Jag tjatar på pistörerna att bygga upp något riktigt och som vanligt är det enda de säger är "det kommer...". Men dem har sagt samma sak så jävla länge så jag är pissförbannad på dem. Trickutvecklingen står liksom still!

RIP Hopp
lägg 1 kg ruttet kött i hans brevlåda, maffia style...

nemen kör på namnlista eller nåt som du sa. Om du är lite seriös så borde dom va ganska lugna tycker man... ett hopp är ju nåt varje backe mer eller mindre ska ha...

ja har inte alls det problemet i min hemma backe - asby.
Dom älskar sitt bigjump och vårdar det ömt. Mjukar upp det med pistkamskien 2ggr per dag o sprejar röd färg runt kicken o går å putsar på det mest hela dagen...!

en eloge till asby!

RIP Hopp
Bygg ett hopp utanför backen då. I backen som jag brukar åka i (105 höjdmeter) så finns det stora kalhyggen om man bara åker genom 20 meter skog. Där är det alltid orörd snö.

Vi byggde ett hopp som var stort.. ordentligt stort. Man kunde hoppa så man landade utan risk. skönt.

Och för några dagar sen byggde vi en liten liten klack ute på ett litet krön i backen. tog 5 minuter att bygga, skön naturlig, pistad landning.
Det får dom gärna riva, vi bygger ett nytt :)

RIP Hopp
ChickenSalad

Så jädrans smarta o snälla dina pistgubbar o backansvariga är!!!

Om det fanns sådana personer så skulle jag vara så fruktansvärt Lycklig

Tillbaka
Topp