Roadtrip i Österrike: nån som har tips på ställen?

SpineOfGod

Ny medlem
Tillbringat många resor och vintrar i de franska och italienska bergen. Numer e jag dock bosatt i Bratislava vilket ju som bekant ligger bara 2 km från Österrike. Alltså e det ju dumt att åka nån annanstans än till just Österrike. Fast jag vet f-n inte mkt om vilka ställen som är bra i det landet. Nån som anser sig vara bra på det får gärna tipsa. Gärna om pärlor som har bra möjligheter till topp-turande och avancerad off pist. Tänkte åka i slutet av feb/början av mars.

/ anders

hej gasteinertal är ett ställe man bör åka till på en road trip :D
jag har aldrig åkt i bad gasteins lift system men i alla de andra liftsystemen i dalen. sportgastein och bad hofgastein har mycket bra offpist.

tackar!
det va ju fin-fint att ni tycker gasteinertal e bäst. va just i kaprun över helgen för lite start på säsongen å passerade gasteinertal på vägen vilket fick mig att inse att där e jag ju på mindre än 4 timmar om man löder på ordentligt längs dom österrikiska motorvägarna. va rädd att alla skulle hävda att man skulle så långt västerut som möjligt i österrike... dit det ju e längre.
som grädde på moset hade jag just innan jag läste det här på chans bokat nåt i bad hofgastein över nyår. nåt ska man ju göra. och det va visst just schlossalm det. hehe... ok att nyår inte bästa tiden för off-pist kanske eftersom all snö blåser bort vid den tiden på året fortfarande men nånstans måste man ju börja sässen!

Cortina och andra orter i östra Italien ligger också inom räckhåll för dig

Tillbaka
Topp